ManonInLouisiana.reismee.nl

De eerste week!

Hoii allemaal! Er is de afgelopen week ontzettend veel gebeurd en als ik dit allemaal ga opschrijven zijn jullie morgen nog bezig met het lezen ervan. Om te beginnen wil ik vertellen dat ik na 46(!) uur reizen veilig ben aangekomen in De USA! Ik werd op het vliegveld opgehaald door mijn host-family en zijn daarna uiteten gegaan. Twee dagen later was mijn eerste schooldag al, ik moest mijn prachtige uniform aan. Het is hier buiten zo rond de 40 graden, maar in school zelf is het maar 10 graden ofzo, echt heel koud! Ik heb helaas geen locker gekregen :( beetje balen. Die eerste dag kregen we ons tijdelijke rooster, en na een beetje puzzelen heb ik dan nu een definitieve! (Zie hieronder) 1. US History 2. DE Advanced math 3. Adult responsibilities 4. Physical Education 5. French || 6. Fine Arts 7. Advanced English ||| Ik dacht altijd dat ik heel slecht in Engels was, maar mijn niveau ligt hoger dan de meeste Amerikanen zelf! Mijn Engels klas die ik volg is dan ook op College niveau. Best grappig. Gister vroeg een American aan mij hoe je 'elephant' schrijft... Verder geloven heel veel mensen niet dat ik Nederlands ben omdat ik geen blond haar heb haha... Zoals de meeste van jullie wel weten was 1 van de redenen dat ik naar Amerika wou omdat ik zo graag een keer in die gele schoolbussen wou rijden. Nou dat heb ik dus nog niet gedaan... Dit was wel de bedoeling, maar natuurlijk gaat altijd alles mis bij mij en zo dit dus ook. Heen worden we gebracht met de auto en terug met de bus. Er was alleen een klein probleempje, we wisten niet welke bus we terug moesten nemen en er stonden aan het eind van de dag wel zo'n 100 gele bussen voor die school. Dus Paula (dat Spaanse meisje) en ik naar binnen en naar de office om hulp te vragen, was die bus al vertrokken! Na een halfuur wachten heeft de biologie docent ons naar huis gebracht. De tweede dag gebeurde er nog iets raarders. Ik zat in mijn Frans les toen er door de intercom omgeroepen werd dat ik me beneden moest melden, ik had werkelijk geen idee waarvoor. Eenmaal beneden zag ik iemand van de organisatie. Ze vertelde me dat zij me die middag mee naar huis zou nemen (weer geen bus dus) en dat ik diezelfde dag overgeplaatst zou worden naar een ander gezin. Vanwege de privacy van m'n vorige host-family ga ik hier niet vertellen waarom allemaal. Nu ben ik ruim een dag in een tijdelijk ander gezin. Deze ouders brengen en halen me van school en dus weer geen bus! Ik ben hier nu ruim een dag en ga waarschijnlijk zaterdag avond naar mijn echte nieuwe host-family! Ik hoop dat het allemaal snel beter gaat en jullie kan overstromen met nieuwe positieve verhalen ! Ik mis jullie wel hoor! xx Manon Ps. Ik ben op de eerste dag perongeluk naar de jongenswc gegaan, oeps...

Reacties

Reacties

Tanja

Wat leuk Manon om even wat te horen/ lezen. Ik zie het voor me...welke bus moeten we hebben?....Gelukkig is alles goed opgelost. Nu nog een leuk nieuw gezin en de valse start snel vergeten. Laat je mede klasgenoten maar een poepie ruiken.Zo slecht zijn de scholen / niveaus niet in Nederland! !! ????Maak er wat moois van Manon. Dikke kus en knuffel uit Almere!!!!

Jacqueline

Cool manon gelukkig komt alles weer op zijn pootjes terug veel plezier in America en we zien je snel weer ( over een jaar ) op school groetjezz

Anne Jogia

Veel geluk, we missen je, en ik ben jaloers. AMERICAAA *-*

Anita van Eijk

Ha Manon, wat een verhaal! Wat schrijf je leuk! Ik heb gelachen maar wat balen dat je weer wordt overgeplaatst! Hopelijk komt het dan goed en is het naar je zin! Verhuist je spaanse vriendinnetje ook met je mee? Wij missen je ook maar door je verhalen en foto's zit je wel ver weg maar lijk je toch dichtbij! Houd ons op de hoogte! Liefs, Anita

Tamara

Hoi! Ik heb je genomineerd voor The Liebster Award!
http://projecttamariox.blogspot.com/2014/08/the-liebster-award.html?m=0

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!