ManonInLouisiana.reismee.nl

We zijn al op 10% van mijn reis!

Hoii iedereen :) Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mn blog! Ik kijk er altijd naar uit om die te lezen! Ik veronschuldig me bij deze alvast voor mijn Nederlands want ik merk dat dat heel snel achteruit gaat... Sinds mijn laatste blogpost is er al weer een hoop gebeurd, die zaterdag na de garagesale zijn we naar een swimmingpool-party geweest. Was super gezellig! Het was bij vrienden thuis die een zwembad en jacuzzi in de tuin hadden. Ik heb daar ook gelijk maar de ALS Ice-bucket challenge gedaan want mn host-zus had me genomineerd. Helaas moest ik hem 2x doen want de eerste keer ging niet helemaal goed... (Brrr) Alle foto's staan op m'n fb pagina als je ze wilt zien. Dinsdag ben ik na school samen met Ellie, Anouk, Madison en Rendall naar de mall gegaan. We hebben daar zeker 5 uur rond gehangen en ik heb vreselijk veel gekocht. Ik had verwacht dat mn vader zou gaan gillen als die zn creditcard afschriften zou zien, maar ik heb het hier niet gehoord, dus ik denk dat het wel mee viel. Donderdag zijn Taylor (host-zus) en ik na school naar een voetenpedicure gegaan. De chinese mannetjes probeerde de dode huidcellen onder mn voeten weg te halen, maar dat was niet zo'n succes. Het kietelde enorm en ik moest oppassen dat ik ze niet in hun gezicht trapte. Uiteindelijk hebben ze maar mijn nagels gelakt haha. Die avond had Wyatt (host-broer) zijn eerste football game van dit seizoen en natuurlijk gingen we met zn allen kijken. Die dag erna speelde het varsity team (selectie team) en zijn we weer gaan kijken. Je moest 10 dollar betalen om binnen te komen, maar gelukkig kent mijn host-vader alle security en heeft hij ons gratis naar binnen gekregen. Alleen stonden we toen wel aan de verkeerde kant van het veld, bij de rivalen... Wij schijnheilig alsof we niet beter weten over het veld gelopen naar de andere kant, en als iemand dr wat van zei antwoordde ik in het nederlands dat ik ze niet begreep. Die avond was heel geslaagd! Het was super leuk om de cheerleaders te zien, de dance-line, de schoolband, mensen die met vlaggen dansen ofzo en natuurlijk de footballers. Ik heb ook een mini american-football met de naam van de school gevangen! Deze ga ik naar huis sturen voor Matsje en Timmie. Na die vrijdag hadden we een lang weekend want maandag was het laborday! We zijn toen naar de dierentuin gegaan, naar een haunted hotel en we hebben een begravenis tour gedaan haha. (Fotos weer allemaal op fb.) Op school heb ik me ingeschreven voor de Key-club. Het is een soort community club en schijnt heel gezellig te zijn. Ook had ik afgelopen week de seniorfoto's op school. Ik kreeg een cap en gown en moest poseren. Schoolfoto's zijn hier blijkbaar heel belangrijk en ze zijn meer dan een uur met me bezig geweest. Ze keken heel raar op dat ik niet mijn haar had gekrult of gestijld en er zo gewoontjes uit zag... Gister heb ik een homecommingdress gekocht. Hij was van 100 naar 20 dollar afgeprijst en ziet dr super leuk uit! Fotos komen na het ball in Oktober! De mensen hier blijven maar domme vragen stellen, ik kan er wel om lachen. Ik moet soms wel oppassen dat ik mensen niet recht in hun gezicht uitlach.. Zo vroeg iemand laatst aan mij of de holocaust nog steeds bezig was in Amsterdam. Op school gaat het verder goed! Ik ben in bijna elke klas de beste (behalve wiskunde..) Voor Frans had ik zelfs 107% goed!! Ik had ook de bonuspunten :) Volgensmij spring ik nu echt van de hak op de tak met mijn verhaal, maar ik had ook zoveel te vertellen. Als jullie het helemaal tot hier hebben volgehouden met lezen: respect haha! Ik kan hier ook niet echt wennen aan het feit dat iedereen altijd geweren op zak heeft, meestal zelfs meer dan 1! Of dat we als eten zelf geschoten dieren eten. Echt Amerikaans hier... Verder wil ik nog even zeggen dat ik nu een Amerikaans mobielnummer heb. Mijn oude Nederlandse nummer wordt niet meer gebruikt dus het heeft geen zin om daar tegen me te praten! Als je mn nieuwe nummer wilt kan je t in prive vragen op facebook of aan mijn moeder vragen:) Bedankt voor het lezen en tot over 9 maandjes! Xx Manon. (Ps. Als je elke keer een email wilt krijgen als ik iets post vul dan rechts je emailadres jn t kader in)

Reacties

Reacties

jelmer

I love you en je komt door alle moeilijkheden die er nog komen heen. Im sure of it

Stefanie en fam

He Manon, wat een leuke blogpost! Volgens mij bof je enorm nu want ze nemen je lekker vaak mee op sleeptouw, leuk! Geniet ervan. Groetjes vanuit Nederland, Stefanie

Tin

Dat moet echt een raar idee zijn, die geweren! En probeer je Nederland te bewaren, het zou echt zonde zijn als je binnen een tijdje nog amper Nederlands spreekt :p

Jeannette Nijsingh

Enthousiaste blog! Geniet van al die gekke rare en mooie dingen. Wat gaat het trouwens snel (10% al voorbij).

jacqueline van school je kenf me wel :-D

Hoii alles goed het klinkt erg leuk en kijk steeds uit naar je blog ga zo door!

Monique

Hartstikke leuk meis!! Geniet ervan nog maar 9 maanden en je bent weer terug in het gewone Nederland .... :)
Probeer al het leuke dat je doet goed te onthouden dan kan je het nog een keer met ons erbij doen in februari!!!
Hvj xx

Michèle

Ha mononnetje, hihi je Nederlands minder?, weet je eindelijk hoe wij dyslecten ons voelen. Nu kan ik vast van je winnen met wordfeut. Snel spelen! We missen je enorm hier, terwijl ik je niet eens wekelijks zag. Maar het idee dat je ver weg bent, vind ik maar helemaal niks! Je blog ik leuk! En normaal spring je met praten ook van de hak op de tak, we zij het gewend haha. Geniet van alles op je pad, als je dat niet doet krijg je spijt. Veel liefs van ons xxxxx

Opa en Els

Haha zelf geschoten dieren eten ga je ze zelf ook schieten? Als je weer thuis bent krijg je van je Opa wel een zelf gevangen visje te eten! We zijn steeds weer benieuwd naar je volgende verhaal! Veel plezier en kijk uit voor engerds met geweren en met oversteken. Liefs van je Opa en Els

Anita

Ha Manon, Wat goed te lezen dat je zulke leuke dingen meemaakt! Ook van Monique gehoord dat je met Halloween de mensen in het donker de stuipen op het lijf gaat jagen! Echt iets voor jou! ;-) Ik zie het al helemaal voor me! Go girl! Ik zie uit naar je foto's! Groetjes, Anita

Yvonne Poot

Jeetje Manon, wat maak jij een hoop mee. Het is zo leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Probeer er, ondanks je heimwee, maar flink van te genieten. Dit vergeet je later nooit meer. Lieve groet, Yvonne

klaske

wat is je facebook ?

Manon

Mijn facebook is: Manon Borgen

:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!