ManonInLouisiana.reismee.nl

Het leven op een High School,

Hoihoi, ben ik alweer! Ik heb besloten om even een "kleine" blogpost tussendoor te doen over het leven hier op school, dit is namelijk nogal anders dan thuis! Om te beginnen sta ik hier elke dag om 6 uur op en vertrek ik om 6:50 naar school. Om 7:15 ga ik dan naar mijn eerste les. Je neemt plaats in je 1 persoons schoolbankje en wacht tot je de stem van de principal doort de intercom hoort. Eerst vraagt hij dan om een minuut stilte en gaan we met zn allen bidden. Vervolgens moet je staan en komt er een dresscode check. De lerares loopt dan rond om te kijken of iedereen zijn schooluniform draagt, de shirts allemaal in je broek zitten en je je ID badge draagt. (Een pasje op je borst met je naam etc.) Vervolgens moet je je face naar de front van de building richten en met je hand op je borst de pledge van Amerika zeggen. Hierna mag je weer gaan zitten, maar de lessen beginnen nog niet. Eerst komen er nog een aantal belangrijke meldingen die vervolgd worden door een bericht van de schoolcounselor. Ze heeft elke dag een nieuwe quote dat educatie zo belangrijk is en blabla, vervolgens zegt ze élke dag: "Make it a great day, or not... The choice is yours!" Als dan inmiddels al 1/4 van de les voorbij is kunnen we eindelijk beginnen haha. Elke les hier duurt 54 minuten en je hebt elke dag hetzelfde rooster. Dit is best vervelend, want dan moet je huiswerk altijd al de volgende af hebben en kan je het niet uitstellen. Ik heb pas na het 5e uur lunch. Dat is om 12:15, en tegen die tijd verga ik altijd van de honger. De schoollunches zijn echt vies en je moet er ook nog voor betalen, dus ik neem elke dag mijn eigen eten mee. Als je toch besluit lunch van school te halen sta je soms de hele lunch lang in de rij! Dat had mijn host-broertje laatst, toen hij zijn eten kreeg ging de bel alweer... Ik heb daar gelukkig geen last van. Ik ben een senior hier, dit is het hoogste niveau op High School en als senior heb je allemaal voordelen. Als ik mijn ID badge laat zien mag ik dus gewoon vooraan in de rij gaan staan :) Na de lunch heb ik het vak fine-arts en die lerares kan ik echt niet uitstaan!!!! Ik kwam er dus achter dat je in de wc's op school de bel niet (goed) hoort en kwam 1 minuut te laat de les in. Ik moest meteen in de strafhoek gaan zitten. Al snel kwam er een jongen achter me zitten die ook te laat was. Hij is een nog grotere kletskous dan ik en al snel had de lerares er genoeg van. Ze ging spullen naar zijn hoofd gooien, maar helaas zat ik voor hem en kwam alles op mij.. Toen moest hij in de hoek gaan staan, gek mens. De volgende dag was het weer raak. Ik zat dit keer wel in mijn eigen stoel en probeerde tussen de les door even Jelmer te appen, (dom.) Dus die les heb ik besteed aan de schoolregels over te schrijven, die vervolgens mijn host-parents moesten ondertekenen. Natuurlijk was dit nog niet genoeg, de volgende dag praatte we teveel en besloot ze om iedereen nieuwe plekken te geven. De mensen waar ik veel lol mee had en selfies mee maakte tijdens de les zitten nu aan de andere kant van het lokaal en in zit in het "zwarte" gedeelte. Gelukkig heeft ze ook nog goeie kanten want ze geeft ons elke dag snoep. Vandaag hadden we een test, ik had er goed voor geleerd, maar dat bleek voor niks te zijn. Ze zei opeens dat je het boek erbij mocht houden en dat je mocht samenwerken! Dat wordt dus weer een A... Ik sta serieus voor al mijn vakken een A op wiskunde na (daar sta ik een C voor.) Als je hier 74 van je toets goed heb heb je alsnog een onvoldoende, best streng dus. De gradingscale is alsvolgt: 100-93% goed =A. 92-85%goed =B. 84-75 goed =C. 74-66% goed is D. en alles lager dan 66% is een F. Gelukkig zijn de toetsen vrij simpel, zeggen de leraren de dag van te voren de antwoorden en soms krijg je alvast de toets mee naar huis om te oefenen. Ja dan komen die A's wel snel. Ik snap dus echt niet waarom alleen de exchangestudenten hoge cijfers halen. Zijn Amerikanen dan zo dom? Op vrijdag zijn altijd de football-games. Als er een home-game is zijn de lessen 5 minuten korter dan normaal en hebben we de laatste 45 minuten een prep-relly. Dit is in de gym en wordt iedereen vast wakker gemaakt voor de game. De footballers komen in hun uniform op en de cheerleaders gaan dansjes doen terwijl iedereen op de tribune staat te schreeuwen. Dit is altijd wel een gezellige bedoeling. Om 2:30 ben ik dan eindelijk na ruim 7 uur leren met maar 1 lunch eindelijk vrij. Soms heb ik soccerpractice, maar als het maar een beetje regent gaat het al niet door... Ik hou er nu weer mee op want deze post is alweer veel langer geworden dan geplant. Ik hoop dat jullie nu een beetje weten hoe het er hier op school aan toe gaat :) Oohja, op vrijdag mag je voor 1 dollar een spijkerbroek aan ipv je schooluniform broek! Groetjes uit het te warme Amerika, Xx Manon

Reacties

Reacties

Merel

Hee Manon wordt niet eens tijd dat jij je bij die cheerleaders gaat voegen dan :P.
Heel veel plezier daar en laat niet over je heen lopen door die vrouw van fine arts!!
Ooh en een dollar voor het dragen van een spijkerbroek?? Konden ze geen betere manier verzinnen om geld in te zamelen? Wel leuk dat je voor in de rij mag gaan staan, ookal is het eten niet lekker het idee blijft leuk. Moeten ze hier op school ook maar invoeren bij de kantine. :)
Xx Merel

Anita

Ha Manon, grappig te lezen hoe dat er op een Amerikaanse school aan toe gaat! Je hebt er al haast een halve dag opzitten voordat de lessen uiteindelijk beginnen. Het doet me ook denken aan mijn kleutertijd (lang geleden;-)). Een strafhoek, in de hoek staan, gaat dit over! En dan nog met spullen door de klas gooien ook. Moet ze wel heel wanhopig zijn. Oeps, ben in Utrecht en moet uitstappen. Groetjes Manon, tot de volgende keer!

jeannette Nijsingh

voor je verhalen in je blog krijg je van mij ook een A.

Willy Borgen

Dit verhaal is "voer voor Pschologen

Stefanie

Wat een vreemde toestanden zeg, maar wel heel leuk om te lezen!! Groetjes en veel plezier

Renata

Hoi Manon, wat een andere wereld, net of je een boek leest. Wel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Jammer dat die ene juf zo slecht kan mikken. Misschien kan ze oefenen met het American Football Team?

Yvonne Poot

Wat een leuke verhalen schrijf jij toch. Het is inderdaad een hele aparte ervaring daar op die school. Maar zo je lezen heb je het goed naar je zin. Geniet ervan, meis!!

Schoonzusjeee

Typisch wat je ziet in films *-*
Football team, cheerleading, slechte school lunch (herkenbaar)..
Hoop dat je het naar je zin hebt :)

Linda

Haha het gaat daar echt anders dan hier! Ik weet wel zeker dat je het er erg naar je zin hebt :)

Monique

Ik blijf het leuk vinden om te lezen! wat een gekke bedoening daar, dat maak je je hele leven niet meer mee!!! Inderdaad net als in de films/series! Jammer dat ze geen Glee club hebben, had je kunnen zingen :) :) :)
Veel plezier meis xxxxx

Manon

Ze hadden gevraagd of ik in t koor wou mam haha!! Heb maar vriendelijk nee gezegd ;p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!