ManonInLouisiana.reismee.nl

Halloween, Electionday + more!

Hee allemaal!

Het is inmiddels alweer november, dat betekent dat ik bijna 18 ben!!! De tijd vliegt!!!
De afgelopen 2 weken hadden we een hele hoop verjaardagen hier thuis. Ik ben bijna de tel kwijt haha, het waren er denk ik 5. Nou de mijne nog en dan zijn we weer even klaar met de verjaardagen. Ik heb wel gemerkt dat de verjaardagen hier héél anders zijn dan in Nederland. Ik vind ze hier maar saai, of mag ik dat niet zeggen? Ze zeggen wel altijd dat al die Nederlanders raar zijn, om op een verjaardag in een kringetje te gaan zitten met z'n allen en een stukje gebak, maar in Nederland komt er tenminste visite! Hier komt er niemand langs en op een stukje gebak na en soms als je geluk hebt een verjaardagsliedje is het een normale dag. Weet ik ook maar weer hoe blij ik moet zijn met de kleine dingen die ik thuis heb, waarvan ik soms niet eens weet dat ik ze heb. Bij deze nodig ik jullie dus allemaal vast uit voor mijn verjaardag die ik in juni lekker nog eens over ga vieren. (Pap begin maar vast met bbq'en.)

Ook heb ik ergens afgelopen maand de soccer try-outs gehad. Het bestond uit meerdere delen. De eerste dag was vooral conditie. We kregen een kwartier om rondjes te rennen om het veld en dan werd erbij gehouden hoeveel laps je gerend had. Een soort coopertest dus. Nou ik kan trots zeggen dat ik dr het meeste gerend had van iedereen! Verder moesten we veel sprinten en allemaal andere dingen. De volgende try-out dag bestond dan juist helemaal over balcontrole. Dit ging me ook goed af, en daarom verbaasd het me dan ook stiekem niks dat ik een basisplek in het team heb gekregen! De coach weet dat ik 5 /6 jaar verdedigd heb, en toch ben ik dit jaar een midfielder. Ze vond me erg snel en dat ik een goeie conditie had. Dus dit jaar wordt zowel verdedigen als aanvallen voor mij. Misschien dan toch eindelijk een keer scoren? We hebben een heel druk voetbal schema. De trainingen zijn in volle gang en 17 november hebben we onze eerste game. Die dag erna hebben we dan meteen onze tweede game al! We voetballen van maandag tot vrijdag na school en soms zelfs extra op zaterdag. Dus zo'n 4 á 5 keer per week. Wordt maar kijken of ik nog een gaatje kan vinden voor mijn huiswerk...

Zoals sommige denk ik wel in het nieuws ofzo gehoord hebben was gister electionday. Voorafgaand aan dit waren er heel veel political dingen. Super leuk om mee te maken en ook wel bijzonder! Iedereen is zich aan het voorbereiden op wie ze moeten stemmen en het is zoveel meer dan wat je thuis alleen op tv ziet. Er gaat echt maanden werk aan vooraf. Ik zelf ben ook naar meerdere political party's geweest. Mensen die dan "runnen" voor een bepaalde functie geven een feest en delen eten uit (daarvoor ging ik mee) en proberen zo stemmers te verzamellen. Zo ben ik zaterdag 25 oktober naar een political party geweest voor iemand die als judge runt. Ik ging alleen samen met David (host-vader) want de rest was allemaal met z'n allen naar een haunted-house, waar ik nog even geen behoefte aan had... Alleen was ik een beetje gemeen en heb ik David op die party alleen achter gelaten. Want degene die voor judge runt en dus die party gaf had een hele aardige dochter van mijn leeftijd die daar ook was. We hebben toen eerst de taart aangevreten op het feest en zijn er daarna samen vandoor gegaan. Er was een vuurwerk show op het terrein van haar kerk en allemaal andere eventen. Alleen daar was iedereen nogal gelovig en liepen ze allemaal in jurken en lange rokken, kwam ik aan hoor, in mijn spijkerbroek... Het was verder wel erg gezellig! We zijn daarna een andere vriend van haar gaan ophalen en in een kip restaurant nog meer gaan eten, daarna nog doorgegaan naar een soort starbucks en toen weer naar huis, was al behoorlijk laat geworden. Helaas gaat ze niet naar dezelfde school als ik, maar dat betekent niet dat we geen leuke dingen kunnen doen. Ohja, gister was dus electionday. Iedereen in Amerika die ouder is dan 18 gaat dan stemmen. De stemlokalen zijn in school dus wij waren lekker vrij!! Election day is dus veel meer dan alleen stemmen tussen de republikeinen en democraten ofzo. Per stad stem je ook nog op een Mayor (soort burgemeester), rechter, en idk wat voor allemaal functies. Dus het vergt veel meer tijd dan je denkt. Maar goed dat is nu dus allemaal weer voorbij voor de komende 4 jaar. Aanstaande dinsdag ben ik trouwens ook weer vrij! Want dan is het veteransday en ik weet het precieze d'r niet van, maar ik hoef niet naar school.

Inmiddels is ook halloween alweer geweest! Noah (vriend Taylor), Wyatt, Taylor en ik hebben met z'n vieren pumpkins gecarft. Ik vond de mijne stiekem wel vet geworden! Ik zal binnenkort wel een foto ervan uploaden. Het is een griezel gezicht en at the same time is het ook een vleermuis. Eerder die week hadden Taylor en ik samen in de mall een halloween kostuum gekocht en op 30 oktober, 1 dag voor halloween dus begon eigelijk alles al. Ik zit ook in de Key club op school en daarmee ging ik na school trunk or treaten. Aan de voorkant van de school parkeer je dan je car/ truck en die versier je helemaal in halloween stijl en dan ga je in groepjes van 3/4 bij een auto snoep uitdelen aan kinderen in je halloween outfit. Ik zat samen met Kaitlyn, Maddison en Ellie. De kinderen konden vanagf 4:30 PM snoep komen halen, maar er stond om 4 uur al een mega rij! Er zijn in totaal denk ik bijna 1000 kinderen langs gekomen en ik denk dat bijna iedereen wel door zn snoep was in the end. Ik heb zeker 2,5 uur gestaan, gelacht en snoep uitgedeeld, maar dat was nog niet alles! Want daarna bracht Kaitlyn me naar de Ball walking trail. Hier meette ik Anouk, Yoon, Paula en nog een paar andere meisjes. Het principe was hetzelfde maar nu was alles nog groter en drukker. We kregen een tafel toegewezen waar we al ons snoep op legde. We stonden dan aan de zijkant van het pad terwijl allemaal kinderen over de walkingtrail liepen om snoep te halen. Alles was super mooi versierd! Ik wil niet weten hoeveel geld er in totaal doorheen verlsonden is. Ik weet wel dat ik bijna voor 50 euro snoep heb gekocht voor die kinderen, en tussendoor ook nog een paar keer naar de winkel terug moest omdat we out of candy waren! Maar het was het allemaal waard, want na 6 uur snoep uitdelen heb ik weer een leuke ervaring, nieuwe vrienden en vette foto's erbij! Toen ik eindelijk naar huis ging bestelde we daar pizza's. Daarna snel naar bed, want de volgende dag was weer een schooldag... Op school deden we niet bijzonder veel aan halloween. We hadden weer een pep-rally in de jongens gym in halloween style, maar dat was het. Thuis had ik nog even met Jelmer gefacetimed en daarna zat ik de hele avond bij de deur om kinderen snoep te geven. Naja, niet de hele avond... Want om 9u gingen we (Wyatt, Noah, Emily (host-moeder), Tina en ik) naar de mega back-yard en hebben we weer een bonfire gehad. Toen Taylor thuis kwam van dr werk zijn we nog gaan bowlen ergens en dat maakt ede avond compleet! We hebben hier heel vaak bonfire's in de tuin, en dan luisteren we naar country music en rooseteren we marshmallows. Zo gezellig!

Ik ben alweer helemaal de kluts kwijt van wat ik nou al wel en niet gezegd heb, en jullie kunnen het waarschijnlijk ook allang niet meer volgen, dus dat is voor mij een teken om d'r maar weer even een eind aan te brei'en vandaag. Ik wou nog een grappig verhaal vertellen, maar die komt de volgende keer dan.

Bedankt voor het lezen van mijn blog!

Groetjes, uit het inmiddels iets minder warme Amerika.
xx Manon

Ps. ik zag vanmiddag ook dat ik een finalist ben van een photocontest op instagram over mn exchangeyear. Dus als je instagram hebt zou ik het heel leuk vinden als jullie op mij stemmen! Het is op het: stshighschool instagram account en mijn foto is letter D.

Reacties

Reacties

jelmer

Arme dave. Helemqal alleen op zo'n political party ;). Het is toch nog een raar gevoel dat je helemaal daar zit en dat blijft het tot je terug bent. Ik hou van je

Dad

Mooi verhaal weer
En die verjaardags kringetjes .......

Tanja

Weer genoten van je leuke verhaal Manon. Veel Amerikaanse tradities leuk om te lezen. Alvast een fijne 18 de verjaardag 15 november...De dag dat hier Sinterklaas met zijn Pieten aankomt.liefs van ons Fred en Tanja xxxxx

Yvonne Poot

Nou, ik heb je verhaal heel goed kunnen volgen hoor! Wat een enthousiasme. Maar je maakt ook zoveel mee. Leuk dat je daar middenvelder wordt met voetbal. Gaat je vast goed af. Succes en geniet maar weer verder. Groetjes, Yvonne

jeannette

weer een heerlijk stuk om te lezen. En wat heb je het druk daar. Dat je nog tijd hebt om met Jelmer te facetimen of appen etc...

Monique

Als je dat grappige verhaal de volgende keer dan maar niet vergeet te vertellen want nu ben ik nieuwsgierig!! Wat een ontzettende leuke blog post weer, heerlijk om te lezen hoe naar je zin je het hebt!! Ben trots op je schat! xxxxxxx

Anita

Ha Manon, een beetje late reactie maar nu even een momentje om je blog te lezen. Wat een verhaal weer! Zo steek ik ook aardig wat van het Amerikaanse leven op. En je houdt de eer van de Nederlanders hoog door met vlag en wimpel geselecteerd te zijn! Topper! Ik wens je toch alvast een hele gezellige verjaardag daar in Verweggistan en heb al ruimte in mijn agenda gereserveerd voor hé verjaardagsfeest in juni volgend jaar ;-) Nog veel plezier daar, groetjes vanuit de trein (ben onderweg van werk naar huis).

Yvonne Poot

Hieperdepiep hoera met je 18de verjaardag!! Terwijl jij nog ligt te slapen, maak ik alvast van de gelegenheid gebruik om je te feliciteren. Een fijne dag vandaag en ik hoop dat hij toch niet zo rustig verloopt als je eerder hebt omschreven. Groetjes, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!