ManonInLouisiana.reismee.nl

Veteransday + Birthday

Hee allemaal!!

Als eerste ontzettend bedankt voor de vele felicitaties op facebook en instagram! Ook ben ik ontzettend blij met de verjaardags filmpjes en natuurlijk post! Helemaal leuk :)

Inmiddels ben ik al ruim 3 maanden in de USA, je bent gewend en het gewone leven is begonnen. Maar aan de andere kant ook weer niet, want voor mijn doen leef ik nu geen gewoon leven. Je weet nooit 100% zeker wat je die dag te wachten staat als je opstaat. Wel ben ik nu eindelijk helemaal gewend aan school hier en ik kan eindelijk de lokalen zelf vinden! Het hoogtepunt van school is wel echt soccer. Het seizoen is nu echt begonnen, en ookal bakt het team dr helemaal niks van, is het altijd super gezellig en kijk ik echt uit naar de trainingen en wedstrijden! Het nadeel van het soccerseizoen is wel dat het football seizoen is afgelopen. Ik heb dus waarschijnkijk de laatste football game van mn leven al gezien!! Die laatste game trouwens was heel gezellig en ook vreselijk koud! Het vroor, en het maakte niet uit hoeveel lagen truien je aandeed, het werd dr niet beter op... Ook heb ik nu iets meer huiswerk dan eerst, maar als ik dit met thuis vergelijk is het alsnog niks. Afgelopen dinsdag (11 nov.) was het veterensday. Iedereen was vrij van school en onze gedachten waren bij de mensen die vroeger of nu nog in de army geholpen/ gevochten hebben. We zijn toen naar de veteransparade in de stad geweest. Er kwamen allemaal floats langs in military style die snoep gooide. Dit keer hebben we t snoep niet zelf gehouden maar aan de veterans uitgedeeld. Daarna zijn we met t hele gezin in een pizza restaurant gaan lunchen. Die avond hebben we ookal met zn allen kerstfilms gekeken. Hier is geen Sint, dus alles staat in 't teken van kerst. Veel huizen hebben al kerstbomen en je hoort overal kerstliedjes. Als je een winkel binnenloopt is 't eerste wat je dan ziet ook: kerst. Vrijdag avond (14nov.) zijn we als verassing hier naar Chuck E. Cheese gegaan. In Nederland was ik al jarig en dus gingen we dat hier vieren. Mn ouders hier zeiden dat we even naar de stad gingen om wat te halen, maar eenmaal daar bleek dat we helemaal niks hoefde op te halen! We gingen regelrecht naar Chuck E' Cheese toe. Chuck E Cheese in een restaurant/ gamehall en playground at the same time. Eenmaal daar aangekomen gingen Wyatt en ik meteen samen spelletjes spelen en we wonnen heel veel tickets. Daarna gingen we pizza eten en als toetje hadden we verjaardagstaart! Na ons buikje rond te hebben gegeten gingen Wyatt en ik weer verder spelletjes spelen. Ik voelde me net een kleuter, maar dan wel een 18 jarige haha. Daarna gingen Wyatt en ik in de playground spelen. Het was zo'n indoor playground bestemd voor 4 jarige die ze soms ook wel eens in de Mac hebben. Nog best moeilijk om je door die tunnels te wurmen met mijn lengte, maar ik denk dat dat gestuntel het uiteindelijk zo leuk maakte. Na helemaal uitgespeelt te zijn gingen we onze tickets inleveren voor een prijs. Ons zelf gewonnen en misschien ook wat gevonden/ gestolen tickets hebben uiteindelijk geleid tot: 3 boekenleggers, stickers, loomarmbandjes, een ketting, fluit en wat snoepjes. Thuis hebben we nog deel 2 van the Hunger Games gekeken. Alvast als voorbereiding voor deel 3 die hier binnenkort uitkomt! (In NL is die al uit... GRR) De volgende dag was dan hier ook echt mn verjaardag. Ik kon eindelijk de grote doos met cadeautjes open maken van mn ouders die al een paar dagen in mn kamer stond. Verder helemaal overstroomt met felicitaties. Helaas was de taart de vorige dag al gegeten en kwam dr verder niemand en was t dus een bijna normale dag. Gister was onze eerste soccergame. Alles ging precies zoals t niet moest. Om te mogen spelen moet je eerst langs de dokter die een verklaring moet geven dat je gezond bent. Gelukkig had ik dat wel gedaan, maar niet iedereen... Ook waren dr wat andere problemen waardoor een aantal spelers niet mochten spelen. Het weer was enrom koud en onze spieren die nog niet gewend waren aan t opeens zo lang en veel sprinten en rennen begaven t. Uiteindelijk hadden we dus ook nog 7 geblesseerde en hebben we met 4-1 verloren. De trainingen deze week gaan dus verder ook niet door zodat iedereen even kan herstellen. Ik zelf ben ook met enorme kramp in beide benen het veld afgetild. Het deed vreselijk veel pijn en ging maar niet over, mensen zeiden dat ik geluiden maakte alsof ik aan het bevallen was haha. Gelukkig gaat nu op spierpijn na alles prima! 1 December spelen we weer opnieuw tegen het zelfde team en dan maken we ze in! Onlangs zag ik dat mn laatste blogpost al meer dan 2500 keer bekeken is en het wordt nog meer met de dag! Was helemaal verbaasd! Bedankt voor het trouw lezen jongens! Schrijf ik toch niet helemaal voor Jan lul. (Dat is een uitdrukking toch?) Ik heb nu nog 2 dagen school en dan eindelijk na 15 weken school vakantie! Thanksginving staat voor de deur, ben heel benieuwd hoe dat eraan toengaat. Jullie zullen het in mn volgende blogpost horen.

Bedankt voor het lezen! En groetjes uit het koude en warme Amerika. (Vannochtend was het -5 graden, maar zondag wordt t 25 graden...)

En oohjaa, ik zag vanmiddag ook dat ik een finalist ben van een photocontest op instagram over mn exchangeyear. Dus als je instagram hebt zou ik het heel leuk vinden als jullie op mij stemmen! Het is op het: stshighschool instagram account en mijn foto is letter D.

Alvast bedankt! Xxx

Reacties

Reacties

jelmer

2500 lezers, maarik ben de trouwste ???? i love you

Tanja

Ik heb reeds op je gestemd Manon. Leuk verhaal weer. Dikke kus uit Almere xxx F en T

Michèle

Haha ik moet zo lachen van al die Engelse woorden en vervoegingen die je door je blog gooit. Volgens mij moet je een zomercursus Nederlands als je terug bent. Wat maak je veel mee. Alles is zo anders als hier. Het lijkt mij echt een super ervaring! Ik geloof wel dat je uitgeput bent als je in juni terug komt. En dan zeggen ze hier dat we een jachtig leven hebben...... Oja, ik ben trouwens knap jaloers dat het bij jullie als een en al kerst is. Heerlijk!! Ik vind die sfeer zo leuk! Vergeet niet voor je moeder een speciale bal mee te nemen voor de kerstboom. Geniet lekker daar en veel plezier met thanksgiving. Ik kijk uit naar de foto's.
Oja 2, dit jaar een keer dus geen sintcadeautje van ons maar een kerst cadeautje. We moeten ons toch een beetje aande traditie van daar houden) Oja 3: ik heb geen instagram, maar met die 2500 lezers moet het goed komen. Xxxxxxx wish you were here! Michele en de rest.

Mam

Geweldige blog post weer!! Je maakt wat mee he?! Wat super lief van je host family om je mee te nemen naar Chuck E. Cheese!! De jongens zijn super jaloers! En ook die 1D verjaardagstaart was geweldig!! (had Emily die zelf gebakken???). Schat ik geniet van je verhalen en je belevenissen! Wees voorzichtig met soccer spelen en ik kijk al uit naar je volgende verhaal!! Ik hou van je!!

Stefanie en fam

Wat een leuk verhaal weer Manon. Alsnog gefeliciteerd, had ik nog niet gedaan. Ben wel bij je moeder op de koffie geweest op haar verjaardag :-). Ik dacht hetzelfde als je tante, je gooit al heerlijk veel Amerikaans door je Nederlands lol! Heel veel plezier he, geniet van de kerstsfeer! Groeten vanuit NL

Anita

Leuk dat je hebt genoten van je verjaardagsfeestje, al was het een dag eerder. Ik kon op de foto's wel zien dat je het erg leuk vond! Maar wat een extremen qua temperatuur! De overgangen zijn erg groot! Wees maar blij dat ze geen Sinterklaas vieren daar, scheelt een hoop (pieten)discussie.Op naar de Kerst! Pas goed op jezelf en ik zal een poging wagen op je te stemmen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!