ManonInLouisiana.reismee.nl

Thanksgiving break

Hi y'all

Smile

Afgelopen week had ik voor het eerst (na 15 weken school) vakantie! Kon ik eindelijk eens uitslapen, na 15 weken lang elke dag om 6 uur opstaan in de ochtend had ik dat wel nodig haha. We begonnen de week met een soort feestje. Er kwamen vreselijk veel mensen over de vloer en die brachten allemaal eten mee. (Kleine knakworstjes, gehaktballetjes, tortillla chips, etc.) We hadden weer een kampvuur in de tuin en het was erg gezellig! Ik heb toen ook geleerd om hout te hakken. Eigenlijk best simpel, maar je moet d'r maar net de trucjes voor weten. Na een paar uur buiten zitten werd het toch wel erg koud en ben ik lekker binnen onder een dekentje Gossip Girl gaan kijken. Dinsdag 25 november zijn we met het hele gezin naar een stadje een uurtje verderop gereden, Natchitoches. Dat stadje staat bekend voor de vele kerstlichtjes in november/ december. Onderweg zijn we gestopt bij een restaurant en hebben daar avond gegeten. Eenmaal daar was 't vreselijk koud en wou niemand de auto meer uit haha. Uiteindelijk hebben we er toch een paar uur rond gelopen, en vreselijk veel foto's gemaakt. Donderdag 27 november was het dan echt Thanksgiving!! In de ochtend was op tv de Thanksgiving parade in New York te zien. Er kwamen nog 2 uit huis wondende dochters van Emily en een uit huis woondende zoon van Dave langs, nog een opa en een vriendin. De hele ochtend werd er eten gemaakt en om 12 uur gingen we dan al eten. Ik dacht altijd dat iedereen in de avond at, maar wij maakte d'r lekker een lunch van. Thanksgivingday staat ook wel bekend als Turkeyday omdat elk Amerikaans gezin standaard Turkey eet, of als Fatday, omdat je gegarandeerd aankomt op Thanksgiving. Voor we met z'n allen aan tafel gingen, werd er eerst gebeden en zeiden mensen waar ze dankbaar voor waren, en daarna was het: AANVALLEN! Van het meeste eten had ik serieus nog nooit gehoord. Ik heb geprobeerd van alles een beetje te nemen, en ik denk dat dat wel aardig gelukt is. Na het eten gingen we nog spelletjes zoals UNO spelen. De dag na thanksgiving staat bekend als Black Friday. De winkel hebben dan altijd mega sales, en bijna iedereen gaat dan kerst inkopen doen. Tegenwoordig beginnen die sales al veel eerder dan vrijdag. Zo gingen bij de eerste winkels op donderdag om 4uur de deuren al open. Taylor, Britney, Whitley, Wyatt, Noah en ik gingen met z'n zessen op pad. Heel veel hebben we uiteindelijk niet gekocht wanbt niemand had zin om 3 uur in de rij voor de kassa te staan. Er was meestal ookal een rij om de winkel binnen te komen, ik post er wel wat foto's van, het verbaasde me echt. Het leek een beetje op die film Sjaakie en de Chocolade fabriek. Daar gaan dan de deuren van de winkels open en stormt iedereen als een malle naar binnen voor die Wonka repen. Nou dat was hier dus ook, maar dan in het echt. Na 4 uur rondlopen en winkelen, waar de jongens het wel zat, begrijpelijk. Ik was nog lang niet klaar, maar gingen toch maar naar huis. De volgende dag was het dan echt Black Friday, en was de drukte nog gekker. We zijn toen niet gaan winkelen maar daar de film geweest, de nieuwe Hunger Games film! Ik kan nu al niet wachten op het volgende deel. We dachten dat het lekker rustig zou zijn omdat iedereen aan 't shoppen was. Helaas was het super druk en konden we niet eens met z'n allen naast elkaar zitten. (Ps. hier is een bioscoop kaartje maar 5 euro!!) (Pps. je betaald wel veel voor de popcorn.) Die avond hebben we ook weer spelletjes gespeeld met het hele gezin. Er is hier ook een speciale kersttrein, elke dag gaat ie naar de volgende stad, en afgelopen zaterdag was ie bij ons. Het is een trein helemaal in kerst stijl. Je kan aan de achterkant instappen en loopt dan door alle wagons naar de voorkant. De wagons zijn helemaal versierd in kerststijl en er liepen elfjes rond. Aan het eind kon je dan op de foto met de kerstman. Vreselijk veel mensen kwamen hier op af, en er stond een rij van 4 uur om in die trein te komen. Gelukkig was mijn vader hier politie agent en kent hij alle security, dus had ie even gefixt dat we vooraan in de rij konden aansluiten, mooi geregeld! Die avond hadden we ook vreselijk lekker gegeten! We gingen naar ene pizza restaurant waar je zelf je pizza kan samenstellen. Je krijgt een lijst en dan kruis je precies aan welke saus, welke kaas en welke toppings je wilt. Helaas is school nu weer begonnen en is het weer vroeg opstaan. Mijn slaapritme was daar niet zo aan gewend, en kon dus maar niet slapen tot 1.00 ofzo... Die maandag hadden we weer een soccergame. We verloren helaas met 4-2, maar ons team heeft super goed gespeeld! het mooiste van allemaal was dat ik EINDELIJK een keer heb gescoort!! Hoera! haha. Het regende alleen ontzettend hard, en vrees dat ik een koudje heb opgelopen. Vannochtend wakker geworden met keelpijn, hoofdpijn en noem het maar op. Weer in bed gesprongen dus en bijna 14 uur geslapen. Gaat nu weer een stuk beter en heb eindelijk tijd om een nieuwe blogpost te schrijven. Overmorgen is onze volgende soccergame, hopelijk ben ik dan weer helemaal fit om mee toe doen.

Ik wens iedereen in Nederland een fijn Sinterklaas feest toe! Volgendjaar ben ik d'r weer bij :)

Groetjes, Manon

Reacties

Reacties

jelmer

Eindelijk gescoord....???? Im proud of you

Tanja

Weer helemaal op de hoogte Manon!!!!!Leuk leuk leuk.

Liefs van ons

Xxxxx Fred en Tanja xxxx

Nelly

Als ik dit zo lees, dan is het wel heel saai hier !!
Geniet er dus maar en wij gaan ons ook langzaam opmaken voor al die lichtjes . We denken aan je.
Liefs Alfred, Nelly, Lars en Milan xxxx

Anita

Wat bof jij met zo'n pa bij de politie! Scheelt enorm veel tijd. We hebben hier in Nederland ook beelden gezien van Black Friday, de bestorming van de warenhuizen! Gekkenwerk! Doet me denken aan wat mijn zus altijd vertelde over de de Drie Dolle Dagen van de Bijenkorf toen ze daar nog haar bijbaantje had (jaren geleden ;-)). Ze kwam altijd gebroken thuis en had altijd de meest bizarre verhalen over hoe mensen zich dan gedroegen. Wij doen echt niet onder voor de Amerikanen! Sinterklaas net geweest en raken hier ook al snel in Kerstsfeer! Geniet ervan, voor je het weet zit je in het nieuwe jaar en heb je volgens mij de helft er zo'n beetje alweer opzitten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!