ManonInLouisiana.reismee.nl

Christmas time!

Hee allemaal!

December is tot nu toe voorbij gevlogen! Dus tijd voor een kleine update ;)
Op 6 december was er een christmas party speciaal voor de exchange students. We waren in totaal met ongeveer 35 exchanestudents daar denk ik, en dan waren ook alle gezinnen daarvan uitgenodigd. Het feest was georganiseerd door mijn "coordinator" hier. Zij had voor heel veel eten gezorgd, maar mensen zelf namen ook allemaal eten mee. Uiteindelijk hadden we veelste veel eten! Naja beter te veel dan te weinig toch? Ik heb me echt helemaal vol gevreten lol. We hadden een bonfire, speelde wat spelletjes, maakte foto's en weet ik veel allemaal. Ik was samen met Nynke, Noa en Anouk vooral vaak bij 't eten te vinden. Het feest zelf begon eigenlijk om 18:00. Maar ik was samen met Ellie, Yoon, Kristian, Johannes en Alex dr al om 13:00. We gingen de float for the christmasparade decoreren. 12 December was dan de christmas parade! Het was een hele lange tocht dwars door Alexandria, ik heb geen idee hoelang het uiteindelijk was, maar behoorlijk lang! Wij hadden dus onze eigen float waar we in reden. Er stonden ziek veel mensen langs de weg die allemaal stonden te kijken naar de floats en wachtte tot je iets naar ze gooide (snoepjes/sieraden ofzo). Het was zo leuk om dat te doen! Ik zag allemaal bekende mensen van school staan, en Anouk, Noa, Nynke en ik waren lekker hyper en gek aan het doen. We gingen random Nederlandse kerstliedjes zingen en "draai een keer in het rond" en "van voor naar achter, van links naar rechts" op die float staan doen. Alsof we heel beroemd waren en mensen naar onze mega show kwamen kijken. Na die parade gingen Noa, Nynke en ik mee naar Anouk haar huis. We hadden een paar wekenn eerder lootjes getrokken en gingen lekker met de 4 Nederlandse meiden alsnog Sinterklaas vieren. Maar voordat we dat deden eerst een stop bij Wallmark waar we lekker veel eten gingen inslaan. (ANOUK HAD BITTERBALLEN ONLINE BESTELD!) In Wallmark gingen we ook een winkelwagen race doen, super lachen haha! Noa en ik zaten in een wagen terwijl Nynke en Anouk ons pushte. Naja eindelijk thuis dus, bitterballen en pepernoten eten, gekke gedichten lezen en cadeaus open maken! Helemaal geslaagd dus. We bleven ook bij Anouk slapen. De volgende dag moest ik alweer vroeg op en naar huis. Thuis moesten we ons klaar maken voor de volgende parade. Dit keer keek ik ipv erin rijden, maar m'n hostmoeder en zus reden er wel in, dus dat was wel leuk om te zien! En weer lekker snoep gevangen.

Tussendoor ben ik ook nog gewoon naar school gegaan, lekker veel gevoetbald! (Of is het gevoetbalt?) Ik kan de Nederlandse spelling echt niet meer bijhouden... Ons team verliest elke wedstrijd want we zijn super slecht. Maar stiekem vind ik dat niet heel erg, want ik spring er steeds tussenuit omdat ik vergeleken met hen goed ben, en stiekem vind ik die complimentjes van iedereen wel leuk.

Inmiddels is het dan alweer kersvakantiet! Eergister ging ik voor Ellie dr verjaardag uiteten met een leuke groep mensen in een geweldig restaurant. Het was hetzelfde restaurant als waar we aten voor homecoming. De kok kookte voor onze neus, en tussendoor gooide hij eten naar je die je kon proberen te vangen met je mond. Na het eten ben ik weer met Anouk mee naar huis gegaan, we bleven lekker lang op en hebben de Maze Runner gekeken. Leuke film, maar heel anders dan 't boek vond ik. Die ochtend gingen Anouk en ik helpen op de Daycare van haar ouders. Er was een kerstfeest dus al die kinderen helemaal hyper, konden niet slapen, wilde niet eten haha. Was erg leuk! En heb daar een nieuwe bff gemaakt (van 3 jaar oud haha.)

In Nederland is het nu dan al kerstavond, hier moeten we nog even een paar uurtjes wachten. We gaan zometeen dan lekker met zn allen kerst films kijken, maar het echte feest begint pas morgen. Morgen wordt vast een drukke dag, want hier bestaat geen tweede kerst dag, dus morgen gaan we langs al de familie en cadeautjes en eten!! Ik had zelf ook een lekkere grote doos met cadeaus naar huis gestuurd, die net goed is ontvangen en opengemaakt door mijn gezin! Ben blij dat ze 't leuk vonden.

Ik wens iedereen dan ook een MERRY CHRISTMAS! Geniet ervan, want de volgende keer kom ik weer de boel op stelte zetten.

Groetjes uit Louisiana waar het nog steeds regelmatig 20 graden is, maar soms ook vriest i/d nacht!

xx Manon

Ps. Ik ga in februari (over 50 dagen om precies te zijn) naar DisneyWorld in Florida met school! Super veel zin in! arhailfuiofpbaepi9!

Pps. Het eerste semester op school is nu afgelopen, en ik kan trots zeggen dat ik het heb afgesloten met een "A Honor-Roll". Dit houdt in dat je voor elk vak gemiddeld een A (of A+) staat.

Reacties

Reacties

Suzanne kant

Hahaha ik verlies ook elke wedstrijd!

Mam

Super leuk verhaal schat!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Maar we missen je hier wel hoor zo op kerstavond! Volgend jaar weer hier hoop ik (als Jelmer je niet inpikt, lol). Je doos met cadeaus was heeeeeel erg leuk!!!!
Geniet morgen lekker van een echte Amerikaanse kerst!! We denken aan je!! Hvj xxxxxxxx

Anita

Merry Christmas to you too, Manon! Een drukke maar wel gezellige maand voor je zo te lezen! Enjoy! Op naar Disney World!

Pap

You doing well girl. Have fun make up stories and enjoy

Tanja

Merry x mas Manon.
weer een leuk verhaal. Xxxx

jeannette

Merry merry christmas, geniet ervan!!

Michele

Leuk verhaal ! Ik hoor je hem gewoon schrijven???? Fijne kerst en volgend jaar er weer bij hoor ! Jelmer mag ook komen, maar niet inpikken ! Xxxx

Larissa

Leuk verhaal! Hele fijne kerstDAG
Liefssss xx

Stefanie

Leuk om te lezen Manon fijn dat je het zo gezellig hebt! Voor Merry X-mas ben ik een beetje laat... Maar alvast een Happy New Year!!

Odette

hoi Manon, leuk hoor je verhalen. Het is gevoetbald met een d (je gevoel had het goed) want de stam van voetballen is voetbal en de L zit niet in het kofschip. Tenminste zo heb ik het geleerd..............enne happy New Year. Hier balen ze dat ze vuurwerk pas af mogen steken vanaf s'avonds 18.00 uur. Mag je in de USA zelf vuurwerk afsteken, dat weet ik niet. lieve groetjes van Odette en mannen Bergsma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!