ManonInLouisiana.reismee.nl

We zijn al over de helft! :o

Hoii allemaal!

Ik heb het de laatste tijd ontzettend druk gehad, en dat heb ik nog steeds. Veel te vertellen en weinig tijd dus haha. Volgensmij was ik bij m'n vorige blogpost bij Kerst gebleven? Nou dat is hier dus heel anders dan in Nederland haha! Op kerstavond hadden we met de hele familie een groot kerst diner. Dit bestond voor namelijk uit seafood (mega krabben enzo). Daarna bleef de hele familie hier ook slapen. Ik sliep samen met Brittany bij Taylor in dr kamer, mijn kamer werd ingepikt door de jongens. We deden alsof we sliepen en wachtte tot onze stockings (sokken aan de kachel) gevuld werden met cadeaus en snoep. Uiteindelijk was ik degene die ontdekte dat ze vol waren. Dus wij midden in de nacht (de 6 kinderen) ons bed uit en de stockings vast leeg maken. Natuurlijk maakte we veel te veel lawaai... Busted, lol. Uiteindelijk om 2 of 3 uur ofzo toch naar bed, en ja hoor voor 6uur in de ochtend alweer op. Niemand kon wachten voor zijn/ haar cadeaus. Zat ik daar met m’n slaapkop op de bank cadeaus open te maken. Natuurlijk was het wel harstikke leuk! Was die hele dag alleen wel helemaal gesloopt, en toen moesten we nog alle opa en oma's langs. Oudejaarsdag en nieuwjaarsdag was niet zo heel bijzonder, men viert het hier veel minder groot dan in Nederland. We hebben toch nog een klein beetje vuurwerk afgestoken (voor 20$ ongeveer haha) in het dorpje verderop, hier waar ik woon is het verboden. Een van de laatste paar dagen van de vakantie was ik bij Anouk logeren, we hadden een heerlijke Nederlandse appeltaart gebakken!! De volgende dag kwamen Noa en Nynke ook. We zouden gaan schaatsen in een stadje 1,5 uur verderop. Helaas was het weer zo slecht dat het te gevaarlijk was om het huis uit te gaan. Er waren tornado's voorspeelt en stormde heel erg. We hebben toen binnen kaart spelletjes gedaan. We zijn later alsnog in het stadje in de buurt gaan bowlen. (Noa liet een bowlingbal op Anouk haar hoofd vallen... Hahaha) Verder heb ik in de vakantie nog meer leuke dingen gedaan, maar ik probeer m’n blog kort te houden haha.

Inmiddels is school weer begonnen. Ik voetbal elke dag, minimaal 2 wedstrijden per week en de andere dagen training. Mijn rooster is bijna hetzelfde als vorige semester. Ik heb nu wel “Parenthood” i.p.v. “Adult Responsibilities”, “Music” i.p.v. “Art” en “Engels 4” i.p.v. “Engels 3”. Ik vind naar school gaan hier echt geweldig! Elke dag is weer een nieuw avontuur. Zo was laatst de Frans lerares ziek, of ik de Frans les wou geven, want ja iedereen hier denkt dat ik vloeiend Frans spreek haha! En laatst liep ik tijdens de les door de hallway, ik moest naar de wc, maar had geen hallway pass meegenomen. Ik hoorde de school directeur achter me, dus met een sprintje op tijd de meisjes wc ingevlucht. Stond die vent me op te wachten! Dus toen ik die wc uitkwam zonder pas zag die me. Ik snel terug naar binnen, hij boos! In de wc was nog een ander meisje zonder pas. Dus wij samen als spionnen langs de muur schuiven zodat ie ons niet zag. Toen hij zich even omdraaide hebben we het op een sprinten gezet. We zijn niet gepakt! Maar hij is vreselijk streng, dus elke dag ben ik bang dat ik m tegen kom en die me herkent haha.

We hebben nu een nieuwe "extra" coach bij soccer. Hij zit in de army en is heel streng. Elke dag moeten we 2 km rennen voor de training, en dan allemaal andere ren dingen waarvan ik het niet eens ga opnoemen, want ik word al moe van de naam typen. Hij is in ieder geval dus heel fanatiek en iedereen komt steeds exhausted thuis. Gelukkig is d’r wel resultaat, want ons vreselijke slechte team won de volgende wedstrijd met 6-0 ofzo! Als beloning had onze coach toen een pizza party voor ons geregeld. Afgelopen zaterdag zijn we toen naar DeRidder gereden voor de 3e voetbal wedstrijd die week. Het was zeker 1,5 uur rijden. Die dag was het 20 graden, perfect voetbal weer! Helaas wel weer dik verloren... en volgensmij heb ik de benen van een meisje van de tegenpartij gebroken ofzo. Ik maakte een sliding (op de bal) waardoor ze over mn benen viel, ik weet niet wat ze toen deed, maar ze moest in ieder geval van het veld gedragen worden. De Amerikanen hier hebben de gekke regel dat als 1 speler “down” op het veld ligt vanwege een blessure, iedereen dat moet doen vanwege respect. Ik had eerst dus helemaal niet door dat ze pijn had, tot dat iedereen op het veld opeens op de grond ging zitten/ liggen en ik me omdraaide en zag dat ze geblesseerd was, oeps. Na die wedstrijd kreeg iedereen op de kosten van de school hamburgers, drankjes, snoep, chips, noem het maar op. We moesten daarna nog wachten tot de jongens klaar waren met hun wedstrijd. We zijn zeker die hele zaterdag op het voetbalveld geweest. Onze nieuwe coach is de vriend van mijn lerares die ik het 3euur heb. Ze is zwanger van hem en wilt met hem trouwen. Ik zei dat ik dat wel even ging regelen, maar zij dacht dat ik een grapje maakte… Niet dus, diezelfde dag was ik nog tijdens de training naar hem toe gegaan dat hij z’n vriendin moest trouwen. Na een discussie zijn we tot een deal gekomen. Als ons soccer team eerste wordt in district trouwt hij haar nog binnen 4 maanden. Beetje jammer dat we zo’n slecht team hebben…

Afgelopen maandag waren we vrij, het was Martin Luther King day ofzo. Helaas vond onze nieuwe coach dat we zowel vrijdag als zaterdag niet goed gespeeld hadden en dus moesten we op maandag ochtend om 8 uur op het veld staan voor conditie training. Jezus wat een zware training was dat! Het was zelfs zo’n zware training dat onze oude oorspronkelijke coach ruzie maakte met de nieuwe, omdat ze vond dat hij de trainingen veel te zwaar maakte. Na de training kwam de man van onze coach naar ons toe. Die avond had hij een surprise party georganiseerd voor onze coach, want ze was pas jarig geweest. Dus na een lunch, wiskunde huiswerk en een douche kwamen Mary en Gianna me halen. Het was een zeer geslaagde avond met veel eten haha! Mijn coach is ook mijn Engels lerares op school en ze had best veel kip en taart nog over dus dat neemt ze mee voor mij morgen en dat mag ik dan in dr les opeten! Yaay!

Afgelopen dinsdag hadden we dan weer een soccer game tegen onze grootste rivalen hier. We hebben 2 weken geleden met 10-0 van ze verloren ofzo, dus veel verwachtte ze niet van ons. Tot iedereens verbazing ging de wedstrijd echt heel goed! Uiteindelijk wel verloren, dit keer maar met 3-0. Na de wedstrijd hadden we even een kleine na bespreking toen onze coach apart werd geroepen door iemand. Het bleek een man van Louisiana State College te zijn. Hij had ons al eerder zien spelen en vond dat we in 2 weken bijzonder veel improved waren en dat hij nog nooit een team met zoveel doorzettingskracht had gezien. Hij zag potentiele talenten in ons team! Hij gaf onze coach zn nummer, en nu komt hij binnenkort met zijn college soccer team ons team trainen en bekijken, zo leuk! (Hij praatte lekker niet met de tegenpartij.)

Ik denk dat ik inmiddels het meeste wel verteld heb nu, ookal weet ik dat ik ook een groot deel ben vergeten.

Nog 3 weken voordat ik naar Disney World Orlando ga! En nog 70 dagen en dan ga ik met mijn host-family naar Florida Beach voor ruim een week!

De groetjes uit Amerika en tot de volgende keer!

Xx Manon.

Kiss

Reacties

Reacties

jelmer

Je mag niet naar college gaan he!! Ook al bieden ze t aan xd. Ik hou van je xx

alfred

Wat een leuk doldwaas verhaal weer.
Als jullie nog een hollandse trainer zoeken ben ik beschikbaar.Die zijn zeer geliefd daar. Ik ben jaloers op jullie mooie weer!!
Vroet en veel lol.

Alfred en fam

Tanja

Dat was weer veel LOL de afgelopen weken.En hele leuke vooruitzichten! !!! Have functie.
Xxxx Fred en Tanja

Tanja

HAVE FUN MOET HET ZIJN

Monique

What een avonturen beleef jij toch altijd!! Geweldig! Maar ik ben t met jelmer eens, als ze je even scholarship aanbieden zeg je NEE!! En naar Florida ... Ben jaloers!!! Xxx geniet er maar van schat! Love you!!!!!

jeannette

Wat moet ik toch lachen om je verhalen. Ik zie je al helemaal discussiëren met je coach over het trouwen. En hoeveel ben je al aangekomen? O nee, je traint het er vast allemaal weer af. En inderdaad: Je komt gewoon terug naar Nederland, hier gaat het ook heel goed met het damesvoetbal en word je vast ook geselecteerd na al die training in de VS. Veel plezier in Florida.

Anita

Wat een verhaal. Toch stiekum vuurwerk afsteken, optreden als bemiddelaar bij een huwelijk, een flinke sliding maken. Jij deinst nergens voor terug! Top! Veel plezier nog, we blijven je volgen!

Michele

Een bolingbal op iemands hoofd......ik herinner me zoiets met een jeu de boullebal....... Leuk verhaal, leuke dingen. Wat zal je het leven hier saai vinden als je terug ben. En denk erom dat je thuis komt, anders kom ik je halen!!!!! Veel plezier verder! Liefs XXX Michele

Dad

Wow, amazing stories
You got all the talents
Match maker, story teller, and So on

Keep enjoying

When you are back you can support me changing Our funny Dutch habits

Yvonne Poot

Wat een verhalen heb jij toch steeds! Zo leuk om die iedere keer te volgen. En wat een leuke reisjes nog in het vooruitzicht. Geniet ervan, Manon. Voor je het weet ben je weer terug (ook heel fijn natuurlijk!).

Willy Borgen

Wat fijn dat je zo geniet van je droomreis.Het w.c.verhaal vind ik wel rebels,maar spannend.Eten doen ze daar ook goed,lijkt wel indisch,zonder eten geen feest of bijeenkomst.
Opa heeft naar Ajax=Feyenoord gekeken 0-0 helaas.Wij tellen ook af hoor,we zullen heel blij zijn als je weer in ons kikkerlandje bent.Geniet van Disney world e de vakantie daar!Liefs xxxvan opa

ooudegroen@ziggo.nl

Hoi meisje, leuke verhalen weer. Ik denk dat je in topconditie straks in het team van de A1 in Den Hoorn kunt spelen. Er zijn hier volgens mij niet veel kinderen die zoveel dagen in de week met sport bezig zijn. Hoe kan het dan toch dat 'de gemiddelde Amerikaan' zoveel weegt.
Er was een leuk filmpje van Proefkonijnen) BNN 2 Nederlanders die in VS 2x zo zwaar worden gemaakt en dan ervaren hoe lastig het is als je zo zwaar bent. Gaaf dat je het zo fijn hebt. Mooi vooruitzicht Disney World. Het zag er lekker zonnig uit daar. In New York gaat er vandaag een meter sneeuw vallen voorspellen ze?
Goed dat je daar dan niet zit.

Nelly

Ha die Manon, wat zal jij een conditie hebben. Straks kan het team in Delft je niet meer bijhouden.
Aan de andere kant is het maar goed dat je veel sport want als ik lees wat je allemaal eet...........
Geniet en blijf vooral schrijven.
Liefs, Nelly en Milan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!