ManonInLouisiana.reismee.nl

Ontdekkingen

He allemaal !

Hierbij de lijst die ik jullie beloofd had, het zijn wat ontdekkingen die ik hier heb opgedaan de laatste tijd. Ze kunnen wat random zijn haha. Ik weet zeker dat ik de helft (waarschijnlijk de leukste) vergeten ben, maar jullie kunnen hierbij vast toch nog een redelijke indruk krijgen.

  1. Mensen houden van vet eten.
  2. Woorden zoals “f*ck”, “Sh*t”, “Damn” en “B*tch” kan je maar beter niet zeggen.
  3. Je mag rechts inhalen.
  4. Het is bijzonder als mensen hun huiswerk maken.
  5. Louisiana bestaat voor 75% uit moeras.
  6. Amerikanen snappen sarcasme niet.
  7. Amerikanen vinden je gemeen als je eerlijk/ oprecht bent.
  8. De 5 cent munt is veel groter dan de 10 cent munt.
  9. Honden worden net zoals kinderen behandelt.
  10. De riolering hier is erg smal.
  11. Hoe een wc ontstopper werkt…
  12. Hoe je mensen uit scheldt in het Koreaans.
  13. Vis is best lekker.
  14. Horror films zijn eigenlijk niet eng.
  15. Iedereen hier is erg gelovig.
  16. Vaak ook goed gelovig.
  17. De wc deuren op openbaren plekken (zoals school) hebben hele grote spleten aan de zijkant zodat je naar andere mensen kan gluren.
  18. Amerikanen schrijven de 9 als een q en een g als een 9.
  19. Hoe wasmachines werken.
  20. De datum is omgedraaid.
  21. Amerikanen kunnen van iets heel kleins iets heel groots maken.
  22. De meeste mensen gaan niet het huis uit zonder hun pistool.
  23. Veel Amerikanen hebben nog nooit van Nederland gehoord, maar weten wel wat de redlight district in Amsterdam is.
  24. Lees altijd de kleine lettertjes als je iets besteld.
  25. Je sokken zo hoog mogelijk optrekken en ze aan iedereen laten zien is mode.
  26. Amerikanen weten niet wat whatsapp is.
  27. De tv staat altijd aan, ook als er niemand thuis is.
  28. Er is geen Albert Heijn in de buurt met dropjes, limonade siroop, etc.
  29. Verjaardagen worden amper gevierd.
  30. De meeste Amerikanen eten van piepschuim of kartonnen weggooi borden zodat ze geen afwas hoeven te doen.
  31. In elke klas zit minimaal 1 moeder of vader.
  32. Sommige mensen denken dat het veiliger is om naar Europa te zwemmen dan vliegen, na 9/11 zijn veel leerlingen erg bang voor vliegtuigen.
  33. Amerikaanse coca-cola smaakt anders dan internationale coca-cola.
  34. De Amerikaanse netflix loopt achter.
  35. 9 van de 10 plannen die Amerikanen maken gaan niet door.
  36. Amerikanen houden van drama.
  37. Amerikanen vinden buitenlandse accenten geweldig.
  38. Amerikanen zeggen hier “I love you” nadat je 1x met ze gepraat heb.
  39. De gemiddelde Amerikaan hier heeft minstens 2 boom outfits in hun kast. (Camouflage pakken)
  40. De kans dat je in de supermarkt verdwaald is groter dan dat je in de school verdwaald.
  41. Mensen eten als ontbijt of heel uitgebreid zoals pizza met cola, of juist amper iets.
  42. De meeste Amerikanen weten niet waar Nederland ligt, of dat het uberhaupt bestaat.
  43. Je hebt geen "reserved seat" in de bioscoop.
  44. De bioscoop kaartjes zijn ook veel goedkoper. (Het eten in de bioscoop niet)
  45. Je hoeft je pin niet in te vullen in de winkel om te betalen met je creditcard.

Verder wil ik jullie nog even mededelen dat het nu echt heel goed met me gaat. Ik had geen beter gezin kunnen treffen. Ik kan het echt heel goed vinden met de andere dochters, we zijn in een korte tijd al enorm close geworden. (We hebben zelfs al plannen om aftespreken in Nederland in 2016, lol.) Het gezin waar ik nu zit owned een eigen store. Ik ben hier 7 dagen per week. Na school gaan we daar gelijk heen en blijven daar tot minstens 19:00. In de weekenden zijn we er van 09:00 tot 18:00. Het is een gereedschappen winkel. Soms help ik met dingen op z'n plek zetten en andere kleine dingen, maar meestal vermaak ik me met de rest van de familie leden. We zijn d'r altijd met z'n allen dus het is heel gezellig. Ik heb het nu ook veel drukker en er staan nog veel leuke dingen op de agenda. Ik ga trouwens nu ook weer naar disney Yaay!!

Jullie krijgen binnenkort nog een langer verhaal, ik heb nog veel te vertellen.
Als jullie de foto's van de maand februari willen zien staan die ook op m'n webblog. (Onder het kopje foto's.)

Bedankt voor het lezen van m'n blog, en hopelijk tot de volgende keer!

Kaylene, Allie en ik. (My new sisters.)

xxx Manon.

Reacties

Reacties

Tanja

Fijn dat je het reuze naar je zin hebt Manon.
Leuk zo'n meiden gezin.
Lekker lol maken en " geiten" met elkaar.
En super dat je nu toch naar Disney gaat.
Have FUN
Xxx F en T

jiska

I love it haha! all these things are so relatable! :)

Dad

Heel leuk !!!!

Lekker relaxed klinkt dat.

Dat van die verjaardagen trekt me wel. Zou een Amerikaanse Exchange student nou zeggen dat ze in Nederland in een een te klein kringetje zitten ?

En nu ga je bijna naar huis

jeannette

wow
wow
ik ben benieuwd wat voor lijstje je straks over de Nederlanders gaat maken.
fijn dat je het goed hebt, geniet er nog van!

Anita

Nog drukker!! Je had al zo'n vol schema! Maar wel erg gezellig gelukkig! Geniet ervan Manon! Voor je het weet ben je weer in dit koude kikkerlandje ;-)

Jelmer

Nu is er minder vis voor mij als ik bij jullie eet... Dan moet ik ze toch maar van Mats pikken. Ik kan niet wachten om je weer te zien

Odette

Hoi meisje,
Fijn om te horen dat je het goed hebt in het nieuwe gezin. Het lijkt mij best moeilijk hoe het is gegaan maar jij maakt er iets positiefs van. ....Misschien ook handig voor je vader als je straks verstand van allerlei klusmaterialen hebt. Volgens mij kunnen ze hier bijna niet wachten tot je terug komt. Deze dinsdag ga ik met je moeder 'whoopies' eten en missen we natuurlijk je gezellige 'kletsverhalen'.
Hartelijk groet,
Odette

Stefanie & fam

Klinkt goed Manon, lekker druk en gezellig!

mam

Ha meis!! Wat een leuke lijst is dat geworden! Ik mis er nog een paar: dat de auto die het eerst bij een kruispunt komt voorrang heeft bijvoorbeeld, of dat het stoplicht voor auto's op kruispunten aan de overkant staat! (zodat ik toen bijna midden op het kruispunt stil stond ipv ervoor, lol).
Wat heerlijk dat je het nu zo naar je zin hebt. Qua haar passen jullie goed bij elkaar :).
Nog veel plezier (en lekker naar Disney, yay!!!)
xxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!