ManonInLouisiana.reismee.nl

Adventurous APRIL.

Hi y'all!!

April was echt een hele drukke maand, en tot zo ver, ook de leukste!
Natuurlijk begon het al met Disney, maar daar is het niet bij gebleven. Een week na Disney hadden we PROM!! Ik ging die nacht ervoor bij Anouk logeren zodat we die ochtend meteen konden beginnen met ons klaar te maken. We hadden een haar en make-up afspraak gemaakt bij specialisten, dus om 10:00 in de ochtend zaten we al in de kappersstoelen. Een paar uur later waren we klaar! Anouk en ik hadden samen Lindsey en Kaylie meegevraagd! We zijn toen met z'n allen foto's gaan maken. We deden twee uur over de foto's maken, maar ze zijn goed geslaagd! Daarna zijn we uit eten geweest bij het restaurant AppleBee's. Toen de avond eindelijk aanbrak was het zover: prom zelfff! Het was niet zoals in films helaas, maar nog steeds geweldig. De zaal was prachtig versierd en we hebben de hele avond gedanst.
De dag na prom ben ik met mijn host-family naar de film: "The longest ride" geweest. Dit is echt een van de beste films die ik gezien heb! Toen we echter uit de bioscoop kwamen bleken er tornado's in de buurt te zijn! Overal waren Tornado Watches. Buiten was het vreselijk donker, op soms een bliksemflits in de lucht na. We rende naar de auto waar ons verteld werd dat zodra we in het huis aankwamen we naar de badkamer moesten en in de badkuip moesten gaan liggen met matrassen over ons heen. Dit freaked me out! Ik dacht even dat ik dood zou gaan haha... Die auto rit was dan ook niet zo prettig, steeds ben je bang dat dr iets gebeurd. Eenmaal in het huis zijn mn zusjes en ik in de badkamer gaan liggen met dekens en kussens waar we de hele nacht geslapen hebben. Die nacht kregen we echter niet een geweldige nacht rust, dus de volgende dag werden we pas laat wakker, school gemist... Dit was niet het meest geweldige avontuur van deze maand, maar toch wel weer een ervaring rijker.
Ook hadden we laatst "Triple A day" op school. Dit was een speciale dag geweid aan alle leerlingen die goed presteren op school. In de morning moest iedereen naar het Auditorium komen. Op de stage stonden de leraren die awards uitdeelde aan de beste leerling van de school in hun vak, als je naam genoemd werd moest je opstaan en naar boven ook op stage komen. Tot mijn verbazing werd mijn naam meerdere keren genoemd, ik heb zelfs een Award gekregen voor beste Speech gever haha! Ook voor voetbal werd heel het meisjes team nog naar voren geroepen. Iedereen kreeg een certificaat vanwege lid zijn en je performance op het veld. Tot mijn verbazing werd ik echter uitgeroepen tot Most Valuable Offensive player, kreeg ik nog een "honorable mention" én kreeg ik te horen dat ik en de captain van ons team met 20 spelers als geselecteerd waren voor het district girls soccer team! Met andere woorden, coaches van andere teams hebben me zien spelen en vonden me blijkbaar goed. Het District team is het team met alle meiden uit verschillende teams die geselecteerd zijn om in het district team te spelen, een selectie team dus. Ik vond het wel een eer dat andere coaches me hiervoor hebben opgegeven! Helaas kan ik niet meedoen met de wedstrijden hiervoor omdat ik dan niet aanwezig ben... Maar het idee blijft leuk! Nadat alle awards uitgedeeld waren kreeg elke leerling die minstens 1 award had een polsbandje en tickets. De rest van de leerlingen had to return to their classes. Het polsbandje was het bewijs dat je niet naar je les hoefde en met de tickets kon je gratis lunch halen. Anouk, Kaylie, Lindsey, Daniel en ik haalde gratis hamburgers, hotdogs, nacho's, chips en snocones! Daarnaast kon je nog allemaal spelletjes spelen. Zo kon je Just Dance spelen in de MusicHall, een Lipdance battle in het auditorium, een pie in de face contest joinen en meer! Super leuk!
De dag na Triple A day was het dan State Rally dag...! Dit was de frans competitie waarin ik een maand geleden eerste was geworden op District. Om 4 uur in de ochtend ging de wekker al, en om 5:30 vertrok de schoolbus op school richting LSU, de universiteit van Louisiana. Om 9:30 begon mijn test. Helaas waren en zeker ruim 100 andere kinderen uit de staat voor Frans II daar, en is een deel van Louisiana frans sprekend. Kleine kans om eerste te worden dus. Toch heb ik voor mijn gevoel de toets goed gemaakt en wist ik de meeste antwoorden! Op de terug weg naar school zijn we lekker op z'n Amerikaans nog bij de Mac gestopt voor een groot menu. Pas geleden kwamen de scores van de top 3 online, hier zat ik helaas niet bij, maar had ik ook niet verwacht. Het was in ieder geval een erg leuke ervaring!
De dag na State Rally was de dag waar ik al 9 maanden naar uitkeek!!!! Zoals jullie weten zou ik namelijk mijn familie uit Nederland deze dag weer zien! Ik heb besloten om mijn volgende blog helemaal te schrijven over mijn geweldige 1.5 week met hen! Dus ergens deze week komt er nog een blog met nog meer verhalen.
Hopelijk tot dan en bedankt voor het lezenn!
Xx Manon.

Dad

Trots op mijn grote meid xxx

mam

Super leuk verhaal weer meis! En ook ik ben zoooooooo trots op je! Met al je awards en dat je gekozen bent voor t selectie team van het district!!
What is een lipdance battle? Leuk die pie in the face game! Zou in Nederland ook leuk Zijn!
Wij zijn inmiddels alweer op weg naar huis jammergenoeg :( . Ik vond het zo fijn je weer te zien en zo moeilijk om weer gedag te zeggen. Gelukkig kom je bijna naar huis! Hou van je!!

Yvonne Poot

Jemig, wat een verhalen toch steeds. Wat een ervaringen en mooi herinneringen neem jij straks mee naar huis. Je hebt zulke leuke dingen gedaan. Helaas waren ook minder leuke ervaringen. Zo knap hoe je hier mee om bent gegaan. Ik weet niet of ik dat had gekund. Manon, het is nu aftellen voordat je weer naar ons kleine landje vliegt. Veel plezier nog de laatste weken en tot ziens in Nederland. Groetjes, Yvonne

Tijger ;)

En je wil nog steeds dat ik je straks in Nederland met Frans help. Volgens mij ben je ondertussen veel beter. Nog even het beste van deze laatste weken maken en san zijn we eindelijk weer samen. Ik hou heel veel van je.

Jeannette

telkens weer leuk om je verhalen te lezen. Wat goed van je je met al je awards! Ook spannend met de tornado warnings.
Gelukkig dat er niets is gebeurd. tot gauw,

Anita

Eind is in zicht! Dat zal wel weer wennen zijn in de Nederlandse schoolbanken. Maar eerst vakantie neem ik aan! We horen hier inderdaad van de tornado's in de VS en lijkt me zeker scary. Spannend hoor! Hier vliegen af en toe tenten de lucht in of waaien vrachtwagens van de weg, maar dat is nog niets vergeleken met zo'n wervelwind. Doe maar voorzichtig en neem het er nog maar even van die laatste 2 weken!