ManonInLouisiana.reismee.nl

Second week!

Hii y'all Ik ben nu ruim 2 weken in de USA! Zoals sommige van jullie al weten heb ik heel erg last van heimwee gehad. Gelukkig gaat dat langzaam iets beter. Ik had een moeilijke start en had binnen 1 week al drie gastgezinnen gezien. Ik zit nu een week bij het gastgezin waar ik het hele jaar zal verblijven. Ze hebben een mooi huis, leuke wijk en hele lieve mensen. Ik woon nu bij 2 ouders en heb een zus van 16 en een broer van 14. Ook heb ik hier mijn eigen kamer. Omdat ze eerst niet van plan waren om een Exchange student in huis te nemen stond die helemaal vol met troep. Daarom hebben we vandaag een garagesale. We hebben gister 6 uur lang al de troep naar buiten gesleept en geprijsd. Er stond in de kranten dat we spullen verkochten en in de wijk hangen boorden. Nu komen er al uren lang steeds mensen om al die spullen te kopen echt grappig. De afgelopen week op school is er veel gebeurt en ook mijn rooster is wat gewijzigd. Het ziet er nu als volgt uit: 1. French II 2. DE Advanced maths 3. Adultresponsibilities 4. Speech 5. Advanced English III 6. Fine arts 7. US History In speech moet ik allemaal speechen en gedichten schrijven en die voor de klas voordragen. Ook moet je artikelen van schrijvers identificeren ofzo en debatteren. Ik denk niet dat dit m'n beste vak op school gaat worden, maar ze vinden me accent geweldig haha. Verder ben ik erg populair bij de jongens (vooral de zwarte.) Eerst vond ik het wel grappig, maar nu wordt het wel vervelend. Gister hadden ze mijn huiswerk map afgepakt en kreeg ik 'm terug vol met telefoon nummers erin... Ook was ik laatst binnen 1 uur door acht verschillende jongen mee uitgevraagd! Ik overdrijf niet. Naja toen was ik er wel klaar mee en ben ik opgestaan en heb voor de klas gezegd dat ik getrouwd ben. Je zag wat twijfelende en verbaasde blikken en toen liet ik mijn ring om m'n vinger met Jelmers naam erin zien. Ik vertelde dat je in Nederland met toestemming van je ouders al op je 16e mocht trouwen en toen geloofde iedereen me. Als ik nu door de gangen loop hoor ik wel eens mensen zeggen "kijk zie je dat meisje daar? Zij is al getrouwd!" Ik kan daar wel om lachen haha. Verder vragen mensen hier hele domme vragen. Zo was er een jongen die vroeg waar in Canada Nederland lag, en toen die hoorde dat het in Europa lag was die helemaal verbaasd dat ik zo ver (van NL naar de US) kon zwemmen! Er zijn ook mensen die niet geloven dat ik Nederlands ben omdat mijn haar niet blond is xd. De school begint hier elke dag om 7:15 en is afgelopen om 2:30. Hier heb je anders dan in Nederland elke dag hetzelfde rooster. Mijn zus heeft haar eigen auto en rijbewijs en ik rij elke dag met haar mee naar school en huis. Ze speelt ook voetbal! Het seizoen begint helaas pas in November :(. Het is hier super super heet en je kan amper buiten zitten, je moet echt de zon vermeiden. Gister heb ik met mijn hostdad een rit op de motor gemaakt echt gaaf! Als deze garagesale zo voorbij is gaan we zwemmen en ik ga binnenkort als het goed is samen met Anouk, Ellie, Taylor, Madison en Vikki bowlen. Ik vermaak me dus wel, maar mis jullie enorm erg! Als jullie een kaartje ofzo willen sturen moet je maar even om m'n nieuwe adres vragen dan app ik m naar je. Groetjes uit het zonnige Amerika! Xx Manon

Reacties

Reacties

Larissa

Wauw wat n verhaal!
Fijn dat t beter gaat en dat je nu in een leuk gezin zit!
Dat verdien je echt!
Hahaha ik moest echt hardop lachen dat je hebt gezegd dat je getrouwd bent.. Prachtig!!
Elke dag met de auto? Dus niet in de gele bussen? Al wel n keer in geweest??
Heel veel succes en plezier! Ik wacht graag je volgende verhalen af !
Xxxxx

Tanja

Oh Manon ik smul nu al can je verhalen. Enig dat je getrouwd bent haha. Ik heb alleen geen bruidsboeket voor je kunnen maken. Je droom van de gele schoolbesturen komt zo ook niet uit. Maar fijn dat je surrogaat zus je kan rijden dat is pure luxe. Ik had al op facebook gezien dat dit een leuk gezin lijkt. Lekker genieten en leuke dingen doen straks wil je niet eens meer terug naar Nederland. Succes met de verkoop van de spulletjes en een goed verblijf toegewenst. Zet hem op hè lieve Manon je kan het dikke xxxx Fred en Tanja

Susan (van de camping Frankrijk)

Wauw!
Ik heb lang niet gesproken en zag op fb voorbij komen dat je naar USA ging .
Mooi verhaal en goed om te horen dat je nu naar je zin hebt!!
Veel plezier en succes!!!
Xx Susan

Jeannette Nijsingh

Leuk je blog! En fijn dat het wat beter gaat.
veel liefs van je schoonmoeder :)

Patrick (echte vader)

Ha ha ik zit zo hard re lachen hierop de camping dat er al
Mensen omkeken

Getrouwd ...... Oh Jeanette ..... Weet waar je aan begint

Xxxxx

Mama

Wat schrijf je toch leuk schat!! Wat een gave dingen maak je mee! Kijk al uit naar je volgende verhaal! Xxxxx hvj!

Anita van Eijk

Ik zit hier in gezelschap in mijn eentje te gieren (de rest kijkt tv) om je schitterende verhaal! Wat een bak! Getrouwd op je 16e! That a the way you do it, girl! Jij staat je mannetje:-) Heel fijn te lezen dat je nu in een fijn gezin bent terecht gekomen en niet meer het enige meisje! Gun jezelf wat tijd, als je in wat rustiger vaarwater bent gekomen en de mensen wat beter leert kennen kijk je er misschien anders tegen aan. In ieder geval lees ik nu erg leuke dingen en kijk ik alweer uit naar je volgende verhaal! Laat ze een poepie ruiken, Manon! Dikke knuffel vanuit Delfgauw!

Nena

Hahhhaa o god Manon heb je dat echt gezegd? Geweldig! Ik ben blij dat het beter gaat, en dat we nu veel leuke verhalen horen :) Heel veel plezier bij het bowlen xx

Anne Jogia

GETROUWD? Ik dacht dat ik bruidsmeisje mocht zijn ;(
Leuk om te horen dat het beter gaat, Jelmer mist je enorm

opa en oma Borgen

Fijn te horen dat het allemaal veel beter gaat.Je zit in een gezin waar ze voor je zorgen en liefdevol zijn.Je kan leuke verhalen vertellen.De vakken liegen er niet om heel anders dan in Nederland.Moeilijk maar daar zal je veel aan hebben denk ik.Wij zijn met tante Truus naar Paleis
Soestdijk geweest.(logeert hier)Geen prinses gezien maar die zit in Amerika.Tot de volgende keer. LiefsxxxWenH.

Stefanie en fam

Wat een giller. Het klinkt goed Manon leuk om je belevenissen te volgen. you go girl!!

Sandra Sarneel

Hoi Manon,

Leuk om je blog te lezen. Gelukkig begin je nu een beetje te wennen in Amerika en wordt de heimwee minder... Hopelijk is dit het begin van een superleuke tijd!

Hier begint maandag het gewone leven weer na zes weken vakantie. Dat zal ook voor iedereen even wennen zijn.

Ik wens je heel veel succes en plezier de komende tijd.

Sandra Sarneel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!