ManonInLouisiana.reismee.nl

One Big Family!!

Hee allemaal!!

Hier zoals beloofd het blog over de tijd met mijn gezin!
Zondag 26 April was het dan eindelijk zover! Na 9 maanden mijn gezin niet gezien te hebben zou ik ze weer zien!!! Die zondag beven we thuis in het huis. Normaal werken we 7 dagen in de week in de store, maar die dag hadden we vrij genomen. Helaas werd het niet uitslapen. Mijn hostfamily wou graag een goede indruk op mijn gezin achterlaten dus dat werd schoonmaken!! Die dag leek echt voor eeuwen te duren! Mijn gezin was zaterdag al in Houston aangekomen, maar ze moesten zeker nog een 5 uur trip maken voor ze bij mij zouden zijn. Stiekem verwachtte ik ze wel te kunnen zien rond een uur of 14:00. Bij die tijd zat ik dan ookal helemaal klaar. Ik zat op de bank naast de deur, de tv stond aan voor afleiding, maar veel keek ik niet. Bij elke trilling van mijn telefoon sprong ik op, maar steeds niks. Toen ik dan eindelijk rond 16:00 toch een bericht kregen dat ze in het hotel waren aangekomen was ik meteen enthousiast! Helaas moest ik tóch nog even langer wachten want de cadeaus moesten nog worden ingepakt in het hotel en mijn broertjes wilde eerst nog zwemmen, grrr. Toen rond 17:00 mijn telefoon weer trilde was mn hoop al een beetje vervlogen. Bleek het mn vader te zijn die smste dat ze voor de deur stonden!! Gelukkig had mn hostmom het meteen door, die me waarschuwde. Het was echt in 1 woord GEWELDIG om ze weer in het echt te zien en te knuffelen! Eenmaal iedereen goed gedag gezegd, de cadeautjes aan iedereen uitgedeeld (zowel aan mijn hostfamily als aan mijn echte gezin) en het huis bewonderd zijn we met z'n 10en uit eten gegaan. Het was enorm gezellig! De serveersters kwamen aan onze tafel zingen en het eten was heerlijk. Na een lange maar toch wel zeer geslaagde dag heb ik afscheid genomen van mijn hostfamily. Ik ben met mijn ouders meegegaan naar het hotel waar we allemaal vrij direct in slaap vielen.
De volgende morning was het vroeg opstaan! Ik zou nog een dagje naar school gaan, en raad eens? Mijn gezin ging mee. Om 7 uur waren we in de school. Na visitors passen gehaald te hebben gingen we eerst naar de office van mijn counselor. Hier luisterde we naar de announcements. Vervolgens hebben hebben we ruim een 2 uur tour door de school gedaan. Nadat ze alles gezien hebben waren mama, papa, Tim en Mats weer vertrokken. Om 14:30 stonden ze weer op school om me op te halen. Die middag hebben we een rondje in de omgeving gereden, nog een ijsje gehaald, naar de store van mijn familie geweest en in de avond zijn we naar Chuck E Cheese gegaan!! Chuck E Cheese is een soort binnen speeltuin/ gamehal voor kinderen, we aten hier ook avond. Gelukkig hoefde ik de aankomende dagen niet meer naar school! In Alexandria hebben we nog een kleine shopping sessie gedaan en zijn we naar downtown Alexandria gegaan. Nu kon ik precies laten zien waar mijn prom foto's waren genomen en waar ik de afgelopen 9 maanden heb geleefd.
Na Alexandria zijn we doorgereisd naar een bigger stadje een uur verderop, Lafayette. Mats en ik hebben daar een "Build a Bear" workshop gedaan en we hebben geshopt in een grote Amerikaanse mall. De volgende ochtend was het weer vroeg opstaan want we gingen een swamptour doen! We zaten met 18 mensen in een bootje die diep het moeras in ging. We hebben ontelbaar veel krokodillen, schildpadden, vogels en noem het maar op gezien. (Allemaal in het wild.) Vervolgens zijn we doorgereden naar de Tabasco Factory. Na een kleine tour door de factory kwam je in de winkel uit. Hier stonden allemaal samples van alle tabasco sausen die je mocht proeven.Vooral mijn vader vond dit helemaal geweldig. Hij heeft volgensmij 5 flessen hot sauce mee naar huis gesleept. Helaas vond mijn maag het iets minder leuk en heb ik de hele avond daarna op de wc gezeten... Gelukkig kon ik nog wel mee uiteten! We gingen naar een geweldig "diner" restaurant. Zo'n Amerikaans restaurant wat je altijd in films ziet, met jukeboxen en alles erop en er aan.
Na Lafayette zijn we door gereisd naar New Orleans! Na een auto rit van 3 a 4 uur waren we er eindelijk. Even voor de duidelijkheid, dit hadden we in 1 a 2 uur kunnen rijden, maar mijn vader had het geweldige idee om een "mooie" omweg te maken. Eenmaal aangekomen namen Tim, Mats en ik eerst een duik in het zwembad. Daarna zijn we met zn 5en op pad gegaan. Op Bourbon street in de avond kom je de gekste dingen tegen. Mats was het enige kind in de hele straat. Er liepen zelfs naakte vrouwen met hun borsten on fire rond! Uiteindelijk zijn we maar pizza's gaan halen en zijn we in de hotelkamer gestrand. De volgende dag hebben we op de Mississippi gevaren in een peddelboat, met heerlijke lunch! Vervolgens hebben we een ritje in de cable car gemaakt en zijn terug naar het hotel gegaan. Hier hebben mijn vader en ik afscheid genomen van de rest en zijn naar Jazz Fest gegaan!! Jazz Fest is een heel groot festival in New Orleans met allemaal artiesten. We kochten twee kaartjes en konden de hele dag daar naar het festival. Het was wel vreselijk warm en druk! We hebben uren bij het optreden van Ed Sheeran gestaan, wat mijn favoriet van de dag was. Het festival was buiten, dus eenmaal terug in het hotel aangekomen waren mijn schouders goed verbrand. Ook kwamen we in New Orleans mijn engels teacher (ook soccercoach) met haar gezin tegen. We zijn met ze in "cafe du monde" gaan eten. Dit was echt een leuke plek waar ze een soort van olliebollen verkochten! Jammie! Verder zijn we nog naar de French market en de French quarter geweest.
Inmiddels was er alweer een week met mijn gezin voorbij en gingen we langzaam terug naar Alexandria. Onderweg naar huis zijn we echter eerst nog naar Baton Rouge gegaan. We hadden daar ook een hotel waar we twee nachten verbleven. In de lobby van het hotel stond een mand met 6 baby wasberen, ze waren pas een paar weken oud en waren zo schattig! In Baton Rouge zijn we naar de grootste Mall van Louisiana gegaan en we hebben een plantage huis bezocht.
Na Baton Rouge kwam het einde helaas al in zicht. Eenmaal terug in Alexandria hebben we eerst geluncht in de mall waar Mats, Tim en ik in een hurricane simulator machine zijn gegaan, super grappig! Van alle kanten kwam er wind met een enorme snelheid. Helaas vond mijn haar het niet zo leuk en zat het daarna vol met klitten haha. Op de laatste dag stonden we weer vroeg op. Mijn oudste (host)zus van 19 heeft net een eigen appartement gekocht die ze graag wou laten zien. We hebben daar dus in de ochtend gegeten. Verder zouden we die middag naar de dierentuin gaan. Na een stop bij Wallmark, een onverwachte brandalarm oefening en ergens ook nog een keer een stroomstoring in het hotel vertrokken we dan eindelijk. Het is zo leuk om alles nu met mijn eigen gezin gedaan te hebben. Ik was al meerdere keren in die dierentuin geweest en om daar dan opeens rond te lopen met je eigen gezin, en alle leuke dingen aan te wijzen lijkt opeens heel onwerkelijk. Na de dierentuin zijn we terug gegaan naar het hotel waar ik helaas mijn spullen weer moest pakken. Die vele bezoekjes aan de Malls hebben er voor gezorgd dat ik met het dubbele aantal koffers vertrok dan waar ik mee kwam. In feite, we hebben zelfs 2 grote koffers extra bijgekocht in de mall! Samen met mijn gezin vertrokken we richting mijn huis hier. Ik begon mijn spullen uit te zoeken om aan mijn gezin mee terug te geven. Ik heb zeker 2 volle koffers aan spullen mee terug gegeven, maar dit bleek nog niet eens de helft van al mijn spullen te zijn! Joost may know how ik dit ooit allemaal thuis krijg. Na een uitgebreid avondmaal met mijn twee gezinnen samen werd het dan toch tijd om weer afscheid te nemen. Dit viel eerlijk gezegd zwaarder dan ik had gedacht. Achteraf ben ik enorm blij dat mijn gezin pas zo laat in het programma kwam, want om nog een keer voor een lange tijd afscheid te moeten nemen zou ik misschien niet aangekund hebben.
Al met al had ik een zeer geslaagde tijd met mijn familie die echt voorbij is gevlogen! De tijd zelf vliegt hier sowieso voorbij, over twee weken deze tijd zit ik al in het vliegtuig richting Nederland!
Sorry voor de lange blogpost, en hopelijk tot snel!
Xx Manon

Reacties

Reacties

Tanja

Wat heerlijk om na zo'n lange tijd weer even herenigd te zijn met papa mama en je broers.Jullie hebben het leuk gehad zo te lezen en te zien op de foto's. Nog even kort genieten en dan ga je weer naar huis!!!!
Wij zien je 7 juni.
Dag lieve Manon.
xxxx Fred en Tanja

Mam

Het was heerlijk je weer te zien!!! En zo leuk je host family te ontmoeten! De rondleiding op je school was ook super! (Was blij dat ik inside was tijdens dat noodweer!) En ja, de 2 weken waren geweldig en gingen veeeeeel te snel voorbij!! (Pap heeft 7 bottles Tabasco meegesleept plus de 3 flessen hot sauce van Jerry :) ) Ik had best langer willen blijven! Gelukkig kom je bijna weer naar huis! Hvj xxxx

jeannette

Jullie hebben het druk gehad zeg! De swamptour lijkt me geweldig. En New Orleans ook. Ik kijk uit naar je verdere verhalen over een paar weken.

Stef en fam

Wat een heerlijk verhaal. Jullie hebben het super gehad zeg, gave dingen gedaan!! Leuk dat je familie heeft kunnen zien en meebeleven waar jij al die tijd hebt vertoefd. Groetjes, Stefanie

Anita

Zo, dat was weer een blij weerzien! Had al wat gehoord van je mams, ook jullie avontuur bij de crocodiles. Spannend, hoor! En de vrachtwagens staan al klaar, hoor, op Schiphol! Want Jeetje, hoe krijg je het in je eentje mee allemaal. Ik mag hopen dat er een limiet aan bagage is per persoon bij het vliegen, dat helpt een handje! Succes er mee. Aftellen geblazen en bijna Home Sweet Home! X En bedankt trouwens dat je je avonturen op deze manier met ons wilde delen!

Jelmer

Ik wou dat ik er bij kon zijn. Bedankt voor het kaartje :). Ik hoop dat ik je tour niet teveel had verpest. Ik kan niet wachten om je over een kleine 2 weekjes weer te zien, je te knuffelen en je niet los te laten. Ik hou heel veel van je Manon

Odette

Lieve Manon, leuk al die gave verhalen en je belevenissen, ik hoop dat je het in Delft 'niet saai' zult vinden, maar ik weet zeker dat hier de meeste mensen wonen die heel blij zijn dat je terugkomt. Bij Den Hoorn staan de voetbaldames vast ook al te wachten.
Goede reis en fijne laatste dagen,lieve groet
Odette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!