ManonInLouisiana.reismee.nl

DISNEYWORLD!!

HOI ALLEMAAAAL!!!

Laughing

Afgelopen week had ik dus Spring Break! De eerste paar dagen heb ik niet veel bijzonders gedaan. Vooral in de winkel geholpen en aan mijn profielwerkstuk voor in Nederland gewerkt. Wel hebben Allie, Kaylene en ik voor pasen een baby puppy gekregen, enorm schattig! Ze heet Kamille en is toevallig precies op dezelfde dag geboren als Jippie is overleden. Ze is echter helaas niet zindelijk en slaapt in mijn kamer... Veel kan ik dus niet meer slapen want ze wined de hele nacht en moet om de seconde aandacht.

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk tóch zo ver! DISNEY WORLD !!!!Om 5 uurpm kwam ik aan op school. Ik gaf mijn tassen af die eerst handmatig onderzocht werden op alcohol en drugs. Vervolgens werden alle tassen op een stapel gegooid, en elke leerling moest weg uit de hal naar de cafetaria. Er werden grote politie honden in de hal gelaten die langs de tassen liepen en controleerde of er ergens drugs verstopt waren.Om 6 uurwas het dan eindelijk zo ver! Alles was geregeld, en iedereen zat klaar in de bus om te gaan, of naja... Bijna iedereen... Er was 1 jongen die te laat kwam en die heeft de bus niet gehaald, best sneu. We vertrokken met 30 seniors richting het warme Florida. Onderweg nog een stop gemaakt bij de Mac en veel Disney films gekeken. De busreis was al heel gezellig en iedereen was enorm excited. Veel werd er helaas niet geslapen. De volgende morning kwamen we om ongeveer 10 uur aan. Na een korte stop bij het Disney Hotel vertrokken we richting het allereerste park, epcot! Anouk, Noa, Nynke en ik besloten heel het park door te lopen. We zijnalle 4exchange students uit Nederland dus we konden eindelijk weer eens Nederlands praten en sarcastische grappen maken. Epcot is een park met heel veel verschillende landen van de wereld. We zijn door alle landen gelopen en hebben voor het eerst in ruim 8 maanden normaal brood gegeten in Noorwegen!Om 2 uurvertrokken we met de hele groep naar het hoofdpark van Disney met het kasteel, Magic Kingdom! Het was vreselijk druk en vreselijk warm. Toen we aankwamen begon de Disney parade net waar we vreselijk veel foto's van gemaakt hebben. Daarna zijn we vooral in alle thrill rides gegaan. De lines waren vaak ruim een uur lang, vaak zelfs bijna 2 uur. Aan het eind van de dag waren we allemaal helemaal kapot, we hadden amper geslapen en uren op onze poten gestaan. Omdat we in het Disney hotel verbleven mochten wij in het park blijven after sluitingstijd. (Magic hours!) Uiteindelijk kwamen we om01:30uurin de nacht terug in het hotel. Hier kregen we onze kamer indeling en moesten we nog onze koffers uitpakken en allemaal speedy douchen. Het was bijna 3 uur toen iedereen sliep.

Helaas konden we niet lang slapen wantom6:45werd er alweer op de deur gebonkt dat we over een kwartier vertrokken naar de parken. Die dag begonnen we met de hele groep een 3 uur lange tour in het Animalkingdom park. Het was erg interessant en zijn zelfs achter de schermen geweest. Daarna splitste iedereen weer op. Anouk, Noa, Nynke en ik zijn toen ook in dat park alle thrill rides gaan riden. Er is daar een achtbaan die achteruit gaat, super vet! Daarna zijn we gaan lunchen bij een pizza tent. Het was ruim 35 graden, maar voelde aan als 40. We besloten dus al snel dat afkoeling geen kwaad kon en zijn de wildwaterbaan in gegaan. Daar kwamen we Allie, Julia, Krisalyn en Brittany tegen die met ons er mee in gingen. Na 2 uur wachten konden we eindelijk naar binnen. Ik grapte van te voren nog tegen Anouk dat ik dacht dat zij er helemaal soaked uit zou komen, helaas pakte karma me goed terug. We zaten nog geen 1 seconde in de attractie en ik kreeg een grote golf water over me heen. De rest van de attractie was ook geweldig, vreselijk veel gelachen en nat geworden. We kamen er helemaal soaked uit. Daarna gingen we snel naar het huis van Mickey en Minnie waar we met ze op de foto gingen. We hadden hier de fastpass voor en konden gelukkig de line skippen. Hierna zijn we snel terug gegaan naar de beginning van het park. We werden onderweg nog gebeld waar we bleven, we bleken als laatste aan te komen. We zijn toen met een soort monorail met de hele groep door getravelled naar Hollywood Studios. We zouden deze avond wat eerder terug gaan naar het hotel, dus de bedoeling was omom21:30weer te verzamelen aan het begin van het park met iedereen. Het eerste wat we deden in Hollywood Studios was een ijsje kopen! (voor $5.) Daarna besloot de helft van onze groep naar de Tower of Terror te gaan. Ik hou echter niet zo van die attractie, ik krijg dan het gevoel alsof al mijn ingewanden naar boven komen. Anouk en ik bleven dus achter en besloten winkeltjes te bekijken. We kwamen toen onze lerares (die ook de soccer coach is) en haar man tegen. We kunnen het altijd enorm goed vinden met hen. We besloten wat grappige foto's met ze te maken en zijn de Star Wars attractie met ze in gegaan. Daarna zijn we weer hereningd met onze groep. We hebben echt ontiegelijk veel gedaan. Wewent to the Indiana Stunt Show, waar we halverwege uitmoesten omdat we anders te laat zouden zijn voor de volgende show. We aten tussendoor snel wat friet en hamburgers en gingen naar de Fantasmic show. Dit was dé show van Hollywood Studios, vol met vuurwerk, characters, boten, lichtjes, en noem het maar op. Deze show wasom21:00afgelopen. De bedoeling was dat iedereen hierna naar het begin van het park zou lopen en verzamelen. Ik kreeg echter een vreselijk slim idee al zeg ik het zelf... Omdat iedereen bij die show was, waren de attracties rustig. De achtbaan waar we overdag in wilde had steeds een line van minimaal 100 minuten, en nu maar 30! We besloten de gok te wagen en begonnen door de menigte te rennen.Om21:10kwamenwe eraan, we twijfelde even, maar de vrouw achter de balie vertelde dat we het wel in 20 minuten konden halen. Om21:30stonden we dan vooraan in de rij. Ik kreeg er wel de zenuwen van want eigenlijk zouden we dan al aan de andere kant van het park moeten zijn om te verzamelen! Onze lerares had gister nog een preek gegeven op mensen die toen te laat waren gekomen en dat dit echt niet oke was. We stuurde haar een sms dat we stuck zaten in de rollercoaster en misschien wat later kwamen. Uiteindelijk was het allemaal worth it, de achtbaan stelde ons zeker niet teleur. Daarna hebben we het op een rennen gezet. Als een stel imbecielen rende we door het park op onze zere poten. Onderweg nog naar schoonmakers geschreeuwd of we de goeie kant op gingen en om21:40waren we toen bij de ingang. Uiteindelijk bleek dat we de eerste waren! Niemand was er nog! Tenminste dat dachten we... Al snel kwamen we erachter dat de rest al vertrokken was met de bus en onze lerares en dr man achter gebleven waren om op ons te wachten en dus vervolgens de bus miste... Oeps. Die avond hebben we afgesloten door de disneystore in het hotel leeg te kopen en anouk en ik zijn toen nog op avontuur gegaan. We zijn door het resort gaan lopen en kwamen uit bij het zwembad, gamehal, restaurant, noem maar op. Wat dus een vroege avond moest worden werd weer laat.

De volgende dag was alweer de laatste dag helaas... Om5:45moesten we de kamer verlaten en de spullen naar de bus brengen. Vervolgens kwamen we om 7 uur aan in Hollywood Studios. Ook hier hadden we weer magic hours en konden we zonder rijen alle attracties in. (We zijn 5x achter elkaar die ene achtbaan ingegaan...) Na Hollywood Studios zijn we weer naar Magic Kingdom gegaan en daarna nog naar Epcot, zodat we nog able waren om alle attracties waar we in wilde te bezoeken. Deze laatste dag was zo vermoeiend en heet dat we onze benen nog amper vooruit konden krijgen. Ook werd ik nog even belachelijk gemaakt door de man van onze lerares omdat ik zo rood als een kreeft was. In Epcot kregen we een sms dat we helaas een uur eerder moesten verzamelen omdat de weersvoorspelling slecht was. Na dus weer een geslaagde en vermoeiende dag strandde we in een restaurant om nog snel even te avond eten voordat we weer voor 14 uur de bus in moesten. De bus reis zelf was een ramp! Ik sliep nog slechter dan op de heen weg. Ik had totaal geen plek om mijn benen kwijt te kunnen. Het deed me echt denken aan zo'n leg boerderij waar iedereen op elkaar gepropt zit.

Ook ben ik trouwens weer een paar honderd dollar lichter... Als over iets meer dan een week mijn familie hier is geef ik de souvenirs met ze mee voor degene die er een krijgen. (Het blijft nog even een verassing wie er een krijgt)

Bedankt voor het lezen en sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden!

xx Manon

Reacties

Reacties

Joyce vermeulen

Klinkt echt super leuk manon, ben nog steeds zo jaloers op je! Kan niet wachten tot dat je weer terug bent

Anita

Ha Manon, wat een feest! Alles eruit gehaald wat er in zit/zat. Fijn dat je zoveel plezier hebt gehad. Wat wordt je volgende uitdaging nu je Disney World hebt gehad ;-)

Jelmer

Je vergeet alle keren dat we stieken nog samen appten ;-) En we gaan nog een keer samen! Ik wil ook de achtbanen in. Ik hou van je. Kreeftje van me

Mam

Geweldig verhaal schat! Wat een verschrikking lijkt me die achtbaan die achteruit rijdt! Ik vind eentje die vooruit gaat al eng, laat staan achteruit! En hoe ben je nou bij je hotel gekomen toen je de bus miste? Wel aardig dat die lerares op je wachtte ... ze heeft wel wat te stellen met je! We zullen haar overvolgende week wel bedanken :) . Leuke foto's ook!! Lekker weer wat te scrappen! xxx Ihvj!

Stef en fam

Wat een verhaal, heerlijk! Lekker genoten van je trip. Super. Enne..... Zelfs ik ben een keer te laat geweest op schoolreis in Frankrijk, these things happen. Wel lief dat ze wachtten op je. Groetjes, Stefanie

Willy Borgen

Wat een belevenis in DisneyWorld. Wij zijn in L.A geweesten vonden het daar groots!Maar dit is overtreffende trap. Na uren wachten eindelijk achteruit de achtbaan in. Te laat voor de bus naar het hotel,mag ik raden hoe je toch daar kwam?Met de auto van de lerares,die als een waakhond julllie in de gaten houdt.Nog even genieten en je dierbaren ontmoeten, heerlijk idee,,maar vergeet Holland niet aardig klein landje.Liefsxxxopa enoma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!