ManonInLouisiana.reismee.nl

Soccer, Football, School en meer...

Hee allemaal!

Het is al weer een poosje terug dat ik iets van me heb laten horen. Gelukkig schrijf ik in m'n agenda bij elke dag wat ik gedaan heb, dus weet ik alles nog

Smile
Laatst was het 9/11 en dat merk je hier toch wel meer dan in Nederland. In mijn eerste uur op school hadden we het er heel lang over, gingen we prayen en allemaal discussies erover houden. Tijdens Engels hadden we de hele les filmpjes erover gekeken, aan het eind van de les hadden toch wel wat mensen een traan laten vallen. Verder is het gewoon hét gespreksonderwerp van de dag. Op school in de hallway hoor je mensen erover, maar ook thuis. Ik merkte ook dat mensen best bang waren dat IS een aanval op 9/11 zouden plannen ergens. Die zaterdag daarna heeft mijn host-vader mij en Wyatt mee het bos ingenomen. We gingen met de Jeep en hebben door modderplassen gereden, over heuvels, door oude legerbassisen, van alles. Daar heeft ie me ook leren schieten. Eerst moest ik een soort test doen om te kijken wat mijn schiethand was, na die test en wat oefen blijkt dat ik linkshandig ben! We hadden een flesje water verderop gezet en ik kreeg echt een mega geweer vast, niks klein pistooltje. Het uiteinde moest in mijn schouderblad en dan moet je allemaal dingetjes doen, mikken en schieten. Het koste een paar pogingen, maar ik heb t doel geraakt! Ze gaan me als het jachtseizoen ook meenemen in de bossen om te jagen, maar ik wil zelf niet op levende dingen schieten... Verder gaan we elke avond hardlopen, en daarna gaan we dan soms Frozen Yoghurt eten! Ze hebben hier heel veel meer smaken en toppingen dan in Nederland en het is ook veel goedkoper. Sinds 1 of 2 weken (weet het niet meet precies) zijn we begonnen met de conditie trainingen voor voetbal. Die zijn wel even wennen hoor! We moeten eerst allemaal rondjes om het veld rennen, dan sprinten, dan 30 push ups, dan serieus nog 37632 andere zware workouts waar ik nog nooit van gehoord had, dan weer sprinten en dan weer rondjes rennen. Na de eerste training heb ik meerdere dagen spierpijn gehad, zelfs in mijn kont! Afgelopen week gingen we de snelheid van mensen meten. Je moest in een rij staan en dan gingen de 2 voorste steeds tegen elkaar racen. Winnaar tegen winnaar en dan verliezer tegen verliezer. Uiteindelijk bleek dat ik de snelste was en iedereen verslagen had! Ik was helemaal verbaast, want ik ben eigenlijk nooit zo snel geweest. Bij voetbal kijkt iedereen best tegen mij op omdat mijn niveau veel hoger ligt dan dat van hun. Sommige hebben zelfs nog nooit eerder gespeelt. Er zijn zo'n 50 aanmeldingen voor het meisjesvoetbal team dit jaar, echt heel veel! Dus volgende week hebben we try-outs om te kijken we er in het team komen. Er zijn in totaal 25 plaatsten beschikbaar. 11 basisplekken, 4 reserve en dan nog 10 voor meisjes die mee mogen trainen en dan geen wedstrijden spelen, die dan volgendhjaar meer kans maken op een basisplek. De trainingen zijn van maandag t/m donderdag van 2:30 tot 4:30. Onze eerste wedstrijd is dan pas 17 november haha. Na de trainingen gaan Taylor en ik meestal even wat te eten bij BurgerKing halen of anders een Slush bij Sonic haha. Vrijdag 19 September was de eerste vrijdag dat ik niet naar een footballgame geweest ben, het was 2 uur rijden weg en daar hadden we geen zin in. We hebben toen een filmavondje gehad met zelfgebakken cookies. We keken meerdere horrorfilms en ik vond het echt eng haha! Ik zat goed verstopt achter een kussen. Gelukkig vond m'n host-vader het enger dan ik, dus stond ik niet helemaal voor paal. Behalve toen Wyatt van achter de bank kwam me vast greep en heel hard "BOE" riep. Ik sprong echt gillend overeind haha! Die zaterdag daarna zijn we naar vrienden gegaan die een zwembad in de tuin hebben. Het was perfect zwem weer, ergens in de 30 graden. Ik was op een luchtbed in het water in slaapgevallen en ben toen aardig bruin geworden. Maar natuurlijk was dit een uitgelichte kans om me te plagen, en dus heeft Wyatt me toen helemaal nat gegooid, was meteen klaar wakker! Toen ik daarna probeerde naar de kant te peddelen viel ik van het luchtbed af en was ik weer helemaal doorweekt haha. Die vrienden hebben een breedbeeld tv in de tuin met boxen en idk wat allemaal. Toen hebben we daar de LSU football-game gekeken. Helaas zijn er altijd meer commercials dan dat je daadwerkelijk je progamma ziet. Tussendoor werden we bediend, want de BBQ stond aan, en hebben we heerlijk gegeten. We gingen rond 1u in de nacht naar huis. Tegen die tijd waren alle "kinderen" in slaapgevallen op de bank in de woonkamer voor de tv, (inclusief ik.) Die dag erna heb ik ruim een uur lange motorrit gemaakt samen met mijn host-vader, ik blijf dat leuk vinden. Je ziet zoveel van de omgeving op die manier! Maandag was weer een gewone schooldag en daarna soccerpractice. We zijn die avond in een enorm lekker restaurant uiteten gegaan. Ik moet nog steeds wennen dat ik zoveel kan drinken als ik wil, ik ben gewend zuinig te doen met mn drinken in een restaurant, maar nu kan je gewoon alles naar achter gieten. Het was een Texas restaurant, helemaal in hout enzo. Er stonden van die wijntonnen vol met pinda's en je kon dan zoveel (gratis) pakken als je wou. Ik had die avond een ceasar salade, friet en fried chicken besteld, erg lekker! Ik had die dag dat ik uit school kwam ook een leuke verassing, want in mijn kamer stond een pakketje op mijn bed uit Nederland! Hierin zaten allemaal leuke dingen zoals tijdschriften, foto's, dropjes(!!), een souvenirtje Sjel en de rest, nog wat dingetjes uit Frankrijk, en meer! De foto's hangen nu op het prikbord in mijn kamer en kijk er elke dag naar. Gisteren zijn we wel weer naar de football game geweest. Het was een homegame. ALs er een homegame is hebben we die vrijdag altijd een prep-rally. Dit houdt in dat op school alle lessen 5 minuten korter zijn, het laatste halfuur ga je dan naar de boysgym en neem je plaatst op de tribunes. We deden allemaal spelletjes, de cheerleaders traden op, de verschillende dancelines en natuurlijk kwamen de footballplayers binnen rennen! Super leuk, iedereen alvast enthousiast voor die avond. De game zelf was super gezellig! Ik had al snel Ellie gevonden, we gingen samen naar de studentenzone waar we de rest meette. We hebben meer met mensen gepraat dan de game gezien haha. Ook hadden we een pompom van de cheerleaders gekregen en hebben we allemaal gekke foto's gemaakt. De game zelf duurde 3 uur ofzo. Rond 10 uur in de avond waren we weer thuis. Nu is het alweer weekend, en maandag zijn we random vrij! :) Op school gaat het ook nog steeds heel goed! Ik sta voor wiskunde een C en voor alle andere vakken een A. Bij Frans schrijft iedereen altijd blindelings mijn werk over en vinden ze dat ik geweldig Frans spreek... In het begin ging het wel goed, maar nu haalt de rest van de klas opeens ook A's. De vorige toets was het gemiddelde een D en nu een A! Want de lerares let niet zo goed op, dus tijdens een toets schrijven de mensen die naast me zitten het van me over, en die mensen die daarnaast zitten weer van hun, etc. Of ze doet alsof ze heel trots is en het niet doorheeft of ze is gewoon heel dom. Maar ik denk het eerste. Want laatst hadden we een schrijf toets en je moest iets over jezelf schrijven. Ik een mooie tekst in het Frans over mezelf geschreven, zie ik dat de mensen naast me het overschrijven... Die kunnen natuurlijk niet Frans lezen en kopieren gewoon alles blind. Als iedereen klaar is met een toets moet je alles inleveren en krijg je de toets van een ander terug en ga je die nakijken. Kreeg ik een toets van iemand, die had opgeschreven dat ie Manon heette, en twee jongere broetjes heeft die Timothy en Mats heette. Ik schoot natuurlijk meteen in de lach! Nu heeft de helft van de klas dus opgeschreven dat ze twee broetjes hebben die Timothy en Mats heten... Ik denk dat de lerares het nu wel door heeft. Ben benieuwd of ze dr iets van gaat zeggen. Verder id het al bijna oktober, en dat is hier echt een feestmaand. Veel verjaardagen, de kermis is er, homecommingweek, halloween, en er starte allemaal nieuwe sporten op school. Ik ben benieuwd en heb dr zin in! In mn volgende blog zullen jullie wel horen hoe dat is.
Ik zal ook weer wat nieuwe foto's op mijn blog erbij zetten. Op mijn facebook pagina staat trouwens ook een filmpje van het begin van de footballgame van gister, is wel leuk om te zien.
Bedankt voor het lezen van mijn blog, jullie zijn toppers! :)

xx Manon

Reacties

Reacties

Jeannette Nijsingh

wow, je hebt het wel druk daar. Goed om te lezen hoe positief je het allemaal oppakt. Zo komt het over in ieder geval. En je begint er al een beetje Engels doorheen te gooien. Ben benieuwd hoe je schrijft over een half jaar. Half Dutch half Engels? Leuk, en knap dat je zo'n lang stuk schrijft.

jelmer

Wie wist dat er nog een verstrooidere frans docent dan belkassem kon zijn????? Ik hou van je xxx

Monique

Haha, wat een geweldig verhaal!!! Je schrijft zo lekker, dat als je het leest het net is alsof je erbij bent!! Goh meis, wat maak je veel mee!!! Kan niet wachten tot je met je volgende blog post komt!!! Hou ook van je xxxxxxxxxxx

Dad

Lekkere snelle schrijfstijl heb je xxx

Nelly

Wat kan jij leuk schrijven en wat maak je veel leuke dingen mee!! ik word er eigenlijk een beetje jaloers van.
Geniet ervan en blijf vooral veel schrijven !!! een hele fijne tijd en als je nog eens wat tijd over hebt denk dan aan dat saaie Nederland. Ha,ha. Liefs uit Maarn xxxx

Odette Oude Groen

Hoi Manon, Wat beleef je veel en je kunt leuk schrijven. Net alsof je er zelf bij bent. Bij al dat voetballen en sporten blijf je lekker slank....Er zullen toch ook wel slimme Amerikanen zijn?????????

Anita

Ha Manon, even wat tijd om weer even bij te lezen. Wat een lang verhaal! Had je geen blauwe vingers?! Je gaat vast als een razende over het toetsenbord. Hou dat vol want ik vind het machtig te lezen hoe het je daar vergaat! Heb Peter net hardop voorgelezen hoe je eigen franse verhaal zonder dat je er zelf iets aan hoefde te doen verveelvoudigd werd. Wat een bak! En ook wel erg sukkelig van je klasgenoten... Leuke foto's ook die je hebt geplaatst! Je doet echt van alles tot en met schieten toe, toe maar! We kennen je straks niet meer terug als je weer in Nederland bent ;-) Geniet ervan en tot de volgende blog post! Knuffel uit Delfgauw

Michèle

Ha manonnetje, ik laat nu maar even een berichtje achter,anders denk je dat ik je blog niet lees. Echt wel! Geef eerlijk toe, deze keer later als anders.(was ziek en druk druk druk????) Ik vind wat je schrijft super! Maar pfffff dat je niet Total loss bent. Wat doe je veel. Kijk uit naar je volgende bericht, gelukkig houdt je moeder mij op de hoogte. Dikke knuffel! Sjel????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!