ManonInLouisiana.reismee.nl

Verhuizing

He allemaal!

Ik had een hele leuke lijst voor jullie gemaakt die ik met jullie wou delen over allemaal dingen die ik ontdekt heb de afgelopen 6 maanden. Er is echter wat tussen gekomen dus die houden jullie te goed.

Goed de afgelopen weken, of eigenlijk ookal maanden, zijn wat hectisch geweest. Dit zal waarschijnlijk ook een iets minder vrolijk blog worden dan normaal, maar ik wil jullie toch even updaten. Er waren wat problemen in mijn laatste gastgezin, het liep niet erg lekker. Het is teveel om uitteleggen en ik weet niet eens of ik dat wel kan. Ik merkte zelf al een poos dat het minder goed ging, dat de band die ik eerst met het gezin had weg was en ik steeds mn best moest doen om erbij te horen. Eerst gaf ik mezelf hier de schuld van, ik was vast niet aardig, behulpzaam, spraakzaam of noem het maar op genoeg. Ik probeerde meer mijn best te doen, sloot me wat meer af van de mensen in Nederland. Facetimde/ skypte maar eens in de maand met iemand om zo meer tijd met mn gezin hier door te brengen, ik maakte het huis schoon, nam ze mee uiteten en noem maar op. Helaas mocht dit allemaal niet baten en werd de situatie er niet gezelliger op. De precieze reden weet ik zelf dus niet eens. Een week geleden werd ik dus via de intercom uit de klas gehaald. Bij de front office stond mijn coordinator en vertelde me dat mn gastgezin liever geen contact meer met me wilt, en ze me in feiten dus uit huis gezet hebben. Zelf schrok ik hier behoorlijk van, maar achteraf denk ik dat het beter is. Mijn coordinator heeft me verteld dat het niet mijn schuld is en ik me niet schuldig moet voelen. Uiteindelijk bleken mijn gezin en ik dus gewoon niet zo'n goeie match te zijn. De coordinator vergelijkt me met een puppy haha. Ze zegt dat in het begin alles leuk en nieuw is, maar als de nieuwigheid eraf is en je niet meer bijzonder bent ben je eigenlijk een blok aan het been. Mijn coördinator nam me die middag dus mee uit school, we gingen mn tassen pakken en ze bracht me naar Anouk haar huis. Ik ben dr dus ook achtergekomen dat de spullen die ik mee had verdubbeld zijn. Ik heb een week lang bij Anouk gelogeerd, wat erg gezellig was. We hadden afgelopen maandag en dinsdag onverwachts vrij vanwege het weer. We hebben heel veel spelletjes gespeeld, films gekeken, uiteten geweest en naar de bioscoop gegaan. Op school waren dr allemaal vriendinnen die me wel in huis wilde nemen. Allie, een meisje uit mn voetbal team was meteen enthousiast. Haar gezin vulde meteen de application in, heeft een background check gehad en huisbezoek. Alles was goed! Dus sinds donderdag avond woon ik nu bij haar. We delen samen een kamer. Het is heel gezellig, maar natuurlijk wel weer even wennen en aanpassen. Toen mensen op school hoorde dat ik verhuist was, riep iedereen dat ik het meer had moeten zeggen dat ik een gezin zocht omdat zij me ook allemaal wel in huis wilde nemen. Toch wel leuk om te zien dat je geliefd ben. Gelukkig heb ik nu dus weer een nieuw gezin en voel ik me hopelijk snel thuis. Het gezin bestaat uit 2 ouders en 3 kinderen, ik ben nu dus het 4e kind. Alle kinderen zijn meisjes en allemaal One Direction fan haha. Dit wordt vast een gezellige boel. Ik hoop dat ik de laatste 3 maanden alsnog de beste tijd van me leven kan krijgen. Jullie zullen snel horen hoe het dr nu bij mijn nieuwe gezin aan toegaat.

Groetjes uit Louisiana!

Ps. Als jullie nu behoefte hebben aan een wat vrolijker verhaal kijk dan eens op het blog van Linda. Zij is ook een Nederlandse exchange-student en zit momenteel in illinois! www.lindainusa.waarbenjij.nu

Reacties

Reacties

mam

Ha meis!! Nou ik had ook wel een "nieuw" gezin voor je geweten! LOL! Ik ben hartstikke trots op je, dat je dit toch maar weer even doet. Je bent de bovenste beste!! Enne, misschien kan je nu toch naar Disney?? Tja, every cloud has a silver lining zeggen ze toch?? Jij komt er wel! xxxx Hou van je!!

larissa

Jeetje manon, heftig dat je alweer moest verhuizen! Maar wel leuk om te horen dat je inmiddels bij veel mensen terecht kan!!!
Heel veel plezier in je nieuwe gezin en omgeving (gaat vast lukken met allemaal 'zusjes' die one direction fan zijn hihi)
Enne ik wacht met smart op je volgende verhaal :) !
Liefs je nichie!!! (Vanuit Disneyland Paris hihi)

Stefanie

Jeetje meis, je maakt wat mee zo! Niet leuk dat het zo loopt, maar wel hartverwarmend dat zoveel mensen je zouden willen opnemen!! Blijf jezelf en geniet van alles wat je de laatste maanden nog te wachten staat. Groetjes vanuit Kwintsheul (geen 1D fans hier, jongens he, lol)

Tanja

Hey Manon,
Je zit vol verassingen. Ik hoop dat je in het nieuwe gezin veel liefde en warmte mag ontvangen en vooral veel lol en plezier mag beleven met de 3 dochters des huizes.
ook hier zal je weer veel leren en denk aan het spreekwoord verandering van spijs doet leven.Sons lopen dingen nu eenmaal anders dan je verwacht maar dat is niet alleen jou schuld natuurlijk. Nog een heel gezellige tijd op je nieuwe adres.
hele dikke knuffel van Fred en Tanja ????????????????

jelmer

Nog even volhouden en dan zien we elkaar meer. En dan laat ik je echt nevernooit zo lang meer weggaan! Ik hou van je xxx

Dad

Ha meissie

Ja papa is dit keep niet de eerste die reageert

Ik loop 4 uur achter op je in de tijd haahah

Maar om een lang verhaal kort te maken je leeft daar heel echt en maakt van alles mee en daar horen ook de mindere kanten bij en ik hoop dat je hier wat aan hebt voor de toekomst

Zie het maar als een griep prik xxx

Conny

Hey Manon. Wat ben je toch een bikkel! Dat het nu maar een gezellige logeerplek mag worden :-) Groetjes Conny

Anita

Wat een verhaal! 3 keer is scheepsrecht, Manon! Je hebt het zo te zien netjes gedaan allemaal! Geniet nog van die laatste maanden! Nieuw gezin, nieuwe kansen! Groetjes, Anita

Alfred

O O wat een verhaal weer!! Gelukkig merk ik dat je sterk met beide benen op de grond staat. Uiteindelijk kom jij volgens mij met de meeste ervaringen en verhalen (en koffers) terug in nederland.
Geniet nog lekker van alles om je heen want de tijd gaat idd snel. ( over 5 mnd. begint alweer je examenjaar ha ha (Borgenmop)

Groet,

Alfred/Nelly

Jeannette

hoi, best wel heftig in eerste instantie voor je maar je blijft positief zo te lezen. en je moet het maar zo zien: je hebt de kans om bij verschillende Amerikanen in de keuken te kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!