ManonInLouisiana.reismee.nl

De "M" van Maart, Mail, Money, Mickey & Lol.

Hee allemaal!

Ik moet jullie heel nodig weer op de hoogte brengen! Ik heb hier een hele lijst naast me liggen met wat ik wil vertellen haha. Ik hoop dat jullie het kunnen volgen want waarschijnlijk ga ik van de hak op de tak springen.
Als eerste wil ik even zeggen dat ik het nu heel druk heb hier. Dit komt omdat de laatste 2 maanden zijn aangebroken en er allemaal leuke dingen aankomen, maar vooral omdat het gezin waar ik nu in zit een eigen winkel heeft. Na school word ik opgehaald en gaan we daarheen. Ze zijn de enige werkers en dit houdt in dat we er elke dag zijn, 7 dagen in de week en zelfs in de vakanties. Ik verveel me nu nooit meer en heb altijd wel wat te doen. Meestal help ik in de winkel met wat kleine dingen zoals schoonmaken, de tools aanvullen, signs switchen, kassa tellen, etc. Verder maak ik hier ook mijn huiswerk. Tegen de tijd dat we dan weggaan is het bijna 8 uur. Vaak hebben ze dan geen zin meer om te koken. Ik eet nu ongeveer dus elke dag MacDonalds oeps... Ik vrees dat ik als een balletje terug kom. Het nadeel van de winkel is wel dat we dus nooit ergens heen kunnen, er moet altijd iemand in de store zijn. Oh en uitslapen is er ook niet meer bij, doordeweeks sta ik om5:30op voor school en in het weekend om8:00voor de winkel. Maar goed ik heb niks te klagen want ik heb het hartstikke naar m'n zin. Helaas kan ik in de winkel nu wel minder lol trappen met Allie. Tijdens het soccer seizoen heeft ze dr ACL banden en Meniscus helemaal gescheurd. Ze had afgelopen maandag een operatie en kan voorlopig niet naar school... Ze kan niet meer lopen en rolt soms wat rond in een rolstoel, maar meestal ligt ze in bed. Haar recovery duurt minstens 8 maanden! :(
Zoals jullie op de enorm veel foto's al hebben kunnen zien was ik onlangs op een het sweet16 feestje van Lindsey! (Sorry voor de hoeveelheid foto's, ik had eerst een mooie selectie gemaakt die die niet opsloeg dus ik gooide dr alles maar op lol.) Het grappige was dat Lindsey heel veel vrienden van de kerk heeft. Meisjes mogen hun haar nooit knippen en geen broeken dragen. Dat was ik even vergeten. Kom ik daar aan, alle vrienden van de kerk en haar familie kijken me aan alsof ik zo uit het boerengat kom. Gelukkig kwamen er later nog meer mensen in broek haha. Het feest zelf was echt een blast! Super gezellig en super mooi gedecoreerd. Natuurlijk moest Lindsey voor dr verjaardag de nieuwe Ford krijgen. Hij was prachtig en dr zat een mega grote roze strik op! Die avond hadden Kaylie, Anouk, Allie en ik ook afgesproken om naar een wildlife safari park te gaan. Helaas bleek dat het die dag zou gaan regenen en zijn we naar de film Insurgent gegaan, ook leuk!
Verder ben ik ook nog eens goed bezig hier en heb ik vrijwilligerswerk gedaan! Er was een speciale dag waar ze een community center in een restaurant voor een dag getoverd hadden. Ik had me ingeschreven om het eten achter de ballie te serveren. Mensen konden voor 5 dollar een ticket kopen en dan onbeperkt eten komen halen. Ik werkte van 5 tot half 8, spitsuur! De rij liep tot buiten! Mensen kwamen langs met bordjes en ik schepte dan pannekoeken en worst enzo voor ze op. De mensen waardeerde mn hulp heel erg en er kwamen allemaal klanten terug om te vertellen dat ik zo lief en hartelijk was, echt schattig!
Op school heb ik laatst ook hard gewerkt. We hadden twee weken terug de ACT Test. Dit is een speciale college test. Het bestaat uit 4 verschillende testen: Reading, English, Science en Math. De toets in totaal duurt meer dan 3 uur. Er waren enorm veel vragen en dr zat een behoorlijke tijdsdruk achter. Je kreeg per vraag minder dan een minuut de tijd om antwoord te geven, mijn concentratie was ver te zoeken... We krijgen de uitslag pas over ongeveer 5 weken terug maar ik verwacht er niet heel veel van. Gelukkig ben ik niet van plan om hier naar college te gaan dus maakt het voor mij niet heel veel uit.
Ook heb ik afgelopen week meegedaan aan de Rally! Dit is een competitie met alle High Schools in Louisiana. Elke High School mag 1 a 2 leerlingen per vak kiezen die de school vertegenwoordigd op de wedstrijd. Ik werd gevraagd voor meerdere vakken, helaas mag je maar voor 1 vak gaan. Ik heb voor Frans gekozen. Afgelopen zaterdag 21 maart was het dan zo ver. Ik moest om 8 uur aanwezig zijn op de College van Louisiana. Hier werd de test afgenomen met alle andere scholen in dezelfde district. (Louisiana bestaat uit meerdere districten.) En jahoor raad eens! Twee uur later kreeg ik de uitslag binnen, ik ben eerste geworden voor Frans II in de hele district! Dat betekend dat ik de beste van de andere scholen hier allemaal heb verslagen! En met veel punten ook! Nu ga ik25 Aprilnaar de University van Louisiana om tegen de andere nummer 1's van de andere districts te strijden. Anouk is eerste geworden voor spaans! Dus kunnen we samen gaan, dat wordt nog wat! Waarschijnlijk kan ik me die hele dag ook niet concentreren, want mijn ouders en broertjes komen dan aan op het vliegveld in Houston! Ik zie mezelf al die toets proberen te maken...
Gister ben ik wezen shoppen voor een prom dress en jeetje dat is moeilijker dan gedacht. Prom is op18 Aprilen daarna update ik allemaal fotos voor jullie met m'n dress! Hij is donker paars, heeft 1 schouder bandje, heeft een open rug en is heel lang (& duur.) Zoals jullie misschien nu al door hebben wordt de maand April lekker druk!1 Aprilga ik met school naar het Tweede Wereld oorlog museum in New Orleans. Op3 aprilbegint Spring Break en dan ga ik van 8 t/m12 aprilnaar Disney World Orlando. Dan hebben we17 aprileen speciale feestdag op school,18 aprilprom,25 aprildie state wedstrijd en dan komt mn gezin yaay!! Verder vergeet ik vast allemaal nog belangrijke dingen, maarja...
Vandaag kreeg ik trouwens leuke post, de organisatie heeft Anouk en mij beide een 100$ giftcard gestuurd omdat we ze hadden geholpen met iets. Ik heb besloten om voor iemand die een leuke reactie achterlaat op deze blogpost een souvenir uit Disney mee te nemen.
Groetjes uit het inmiddels weer warme Louisiana! (28 graden)
Xxxx Manon.
Ps. In de verhuizing ben ik de doos met mn post cards kwijt geraakt :(:( Dus mocht je nog een leeg kaartje hebben die hier heen kan komen voor mn nieuwe collectie, vraag mn adres en ik stuur je er 1 terug.

Reacties

Reacties

jelmer

Ik wou dat ik mee kon gaan op prom. Ik mis je. Oh en die souvenir is van mij he ;) Ilove you

Anita

Ha Manon, wat ben je goed bezig! Dat wordt weer even omschakelen als je straks weer in Nederland bent! Postcard komt er aan! En fijn dat je straks weer je eigen familie een knuffel kan geven! Laat je niet kisten in de strijd om de hoofdprijs! Laat doe Amerikanen maar een poepie ruiken! Toi, toi! En ben benieuwd naar je mooie jurk! Oeps, ik nader Utrecht, moet eruit! Doei!

Stefanie en fam

Jee wat een leuke dingen allemaal, nou ja niet voor je vriendin Allie dan. Maak je borst maar nat voor de maand april lol! Geniet ervan!! Groetjes vanuit NL het is een stuk frisser hier, maar 8 graden!

Willy Borgen

Dit is nu een real American story! Hard werken verplichtingen nakomen en toch een leuk leven leiden.Straks nog weerzien met je familie,het kan niet op. Gefeliciteerd met het succes French study. Ga zo door. 25 April is natuurlijk een geluksdag.!Geniet nog van alles als het nog kan. Een winkel is altijd leuk,tenminste Tanja vond dat wel.En ik ook wel hoor. Lieverd tot over......dagen knuffel xxx van opa en oma.

liedtke

Wat een drukke boel Manon! Wees niet bang voor dik worden van te veel junk food met zoon druk leven val je als je niet oppast nog af! Heb naast je drukte ook nog heel veel plezier! Groetjes en veel liefs van je Opa en Els

Jeannette en René

Chér Manon, Ou est la M de Manon? Félicitations avec la victoire de concours, trés bien. Nous sommes fier a toi! A bientot,
ton beaux-parents

Dad

Enjoy Cher !!!

Dad

Jij weet nu wat "leven" is en wel the American way

Je kunt nu als geen ander afwegen hoe dat is

You gained a lot of life experience

Yvonne Poot

Tjonge, wat maak jij toch veel mee daar. Het lijkt wel of er in Amerika meer uren in een dag zitten. Ik geniet mee op afstand want het is ontzettend leuk om jouw belevenissen te volgen. Geniet ervan en deze ervaringen neemt niemand jou meer af! Groetjes, Yvonne

Mam

Ha schat! Wat een geweldig verhaal weer. Het meeste had ik natuurlijk al gehoord, maar toch staan er weer nieuwe dingen in. Wat maak je toch veel mee!! En ik ben toch zo trots op je dat je dat Frans zo goed gedaan heb!!! (Kan je mooi de boodschappen doen deze zomer, lol). Gaaf zeg, die cadeaukaart ... en wat lief dat je er ook iets voor iemand anders mee wil kopen! Je bent een schat! xxxx Ik hou van je en kan niet wachten je over een maand te zien!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!